Peugeot Partner: peugeot partner 1900 diesel slaat af onder het rijden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel

ik heb het volgende probleem : de partner 1900 diesel van mijn oom slaat tijdens het rijden af. soms 3x per dag en dan weer weken niet, het is naar mijn mening en elektrisch probleem . het valt op als de auto afgeslagen is dat bij startpogingen het acculampje en het voorgloeilampje niet branden,de rest brandt wel. na meerdere startpogingen brandt het acculampje en het voorgloeilampje weer en start de auto ook weer alsof niks aan de hand is. de auto heeft geen startblokkering en de reservesleutel is ook al eens geprobeerd ivm de chip in de sleutel. ik heb met lopende motor al eens aan kabelboom onder het dashbord en in de motorruimte bewogen maar dan slaat hij niet af . misschien iets wat vaker bij de partner / berlingo voorkomt?

jo1

Geplaatst door jo1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat kan zomaar eens het electrische deel van het contactslot zijn. dit kan je gewoon los vervangen zonder dat er sleutels ingeleerd moeten worden.
b.t.w. als er een chip in de sleutel zit heeft de auto wel een startblokkering.

jo1 (0), 10 jaar geleden

ik heb het contactslot doorgemeten,en kan hier niks vreemds aan ontdekken. op de sloop een partner gevonden met een kapotte koppaking,hier de motorbekabeling,voorgloeirelais, relais? ( onder de rembekrachtiger ) en de stuurunit die tegen de accubak aanzit geschroefd uitgehaald en overgezet,maar geen verbetering. ik denk dat ik ook nog maar de bsi unit ,contactslot en de electronische ring die om het contactslot zit op de sloop ga uitbouwen. ik heb op een peugeot forum gelezen dat de bsi unit te reseten is maar daar heb je blijkbaar de orginele sleutel met het knopje voor de centrale vergrendeling voor nodig, aangezien er alleen een nagemaakte sleutel bij is zal dit waarschijnlijk niet lukken.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 10 jaar geleden

Gaat de smoorklep en het inlaat spruitstuk niet steeds dicht?
Deze klep is vacuüm gestuurd maar wil weleens stuk gaan!

jo1 (0), 10 jaar geleden

vandaag bsi+contactslot en de bdp sensor vervangen, maar hij loopt nog niet.

@autobedrijf van breugel

ik denk dat het een elektrisch probleem is ,het voorgloeilampje gaat niet branden,en de magneetklep van de brandstofpomp krijgt geen spanning,ik heb ook al geprobeerd spanning op de magneetklep te zetten,je hoort ze dan klikken maar starten doet hij dan ook niet. hebben deze auto,s overigens een elektrische opvoerpomp?,mischien krijgt die geen spanning.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 10 jaar geleden

Is de sleutel niet stuk, volgens mij zit daar een startonderbreker in!
Misschien met de reserve sleutel proberen?

jo1 (0), 10 jaar geleden

als de auto op contact wordt gezet met een kapotte sleutel of een zonder chip gaat een lampje met een sleuteltje branden op het daschbord, ik heb het al geprobeerd met een sleutel zonder chip,dan brandt het lampje en met de chip niet,dus ga ik er van uit dat de sleutel herkent wordt.

jo1 (0), 10 jaar geleden

zo vandaag nog een paar uur eraan besteed,ik heb het probleem gevonden,de spanning op de stopsolenoid en het voorgloeirelais zakt in elkaar naar 4 volt, de oorzaak ervan is nog niet duidelijk.ik denk dat er ergens een probleem bij de zekeringskast of de bekabeling onder het daschbord zit. ik heb voorlopig een draad van het startslot naar de stopsolenoid getroken zodat deze 12 volt krijgt,en een universeel voorgloeirelais geplaatst zodat er tenminste voor het starten voorgegloeid kan worden. bij sommige auto,s gloeien de gloeibougies nog een tijd na tot de motor op temperatuur is ,of dat bij de partner ook het geval is weet ik niet. het belangrijkste is dat hij weer loopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum