Fiat Multipla 2006: motorklep slotje / systeem werkt niet

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik heb een fiat multipla 1.6 16v van 2006 gekocht, het "nieuwe type".
Nu heb ik een probleem met de sluiting van de motorkap. deze "pakt" de kap namelijk niet meer.

Ik heb uitgevogelt dat dit komt omdat een deel vh sluitinkje niet terugveert als ik de klep open, als ik deze terugduw als ik de klep omhoog heb, en de klep dan link hard dicht doe, "pakt" de sluiting wel goed.

klaas1983

Geplaatst door klaas1983 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Multipla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1395) PRO, 10 jaar geleden

Zal toch met gangbaarheid te maken te hebben , wordt toch normaal door de veer terug gedrukt ?
De ontgrendelingskabel is wel gangbaar , als deze niet goed terug komt heb je volgens mij hetzelfde probleem , geen terugtrekveertje defect ?

klaas1983 (0), 10 jaar geleden

even bij de garage geweest, het blijkt dat het kabeltje waarmee je de klep ook "los"trekt vanuit de binnenkant van de auto, wat te strak staat. even inkorten bleek voldoende!

klaas1983 (0), 8 jaar geleden

Probleem opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.