Peugeot 306: brandstof afstellen van een peugeot 306 break 1999.

Bouwjaar: 1999, Motorcode: 1.4

?Kan je zelf de brandstof toevoer hier van afstellen, en is dat te doen voor een doe het zelver?

opvakantie

Geplaatst door opvakantie (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 10 jaar geleden

Wat is de klacht ?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Officieel mogen er zelfs geen afstelschroeven of iets dergelijks opzitten,
Zelfs al zou je iets kunnen afstellen, normaal wordt dat prompt weer weg geregeld door de lambda regeling.
Dus Nee, het kan niet.

Wat is het probleem?

opvakantie (0), 10 jaar geleden

Hallo, dank jullie voor de snelle reactie.
Het probleem is dat die nog al duur rijdt.
Ik denk dat ie momenteel zo'n beetje 1:6 rijdt in de stad, ik weet dat je zowiezo altijd duurder rijdt in de stad maar 1:6 lijkt me een beetje duur.
Ik ben trouwens al van plan om het benzine filter te vervangen.

kaleido 1 (1600) PRO, 10 jaar geleden

Misschien eens een beetje onderhoud plegen ?
Kleppen stellen , moet dacht ik ook nog bij deze motoren .

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Uitlaat is volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk in de buurt van de lambdasonde.

opvakantie (0), 10 jaar geleden

de uitlaat is gecheckt, die is goed.
wat ik nu wou doen is het benzine filter vervangen, en nieuwe bougies er in doen, ik hoop dat dat helpt.
misschien heeft iemand nog meer tips wat zou kunnen schelen.

harry4203 (430) PRO, 10 jaar geleden

dat heeft iig geen zin.(altijd lekker natuurlijk maar niet voor deze klacht) zou em eens uitlezen en wat meetgegevens bekijken. temp-sensor, injectietijd, co, enz.
denk je dat ie 1op6 rijdt, of heb je het echt goed uitgerekend?

opvakantie (0), 10 jaar geleden

@harry, ja ik heb het zeker goed uit gerekend, en kom op 1:6 uit :(.
Dat uit lezen wat kost dat, kan je dat zelf doen, of moet je dat laten doen?
En is het dan mogelijk om de auto zuiniger af te stellen?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Uit lezen zul je moeten laten doen door iemand met de juiste Peugeot uitlees apparatuur.
Zuiniger afstellen gaat niet, wel repareren wat er kapot is waardoor de motor flink zuiniger wordt.

opvakantie (0), 10 jaar geleden

hi, ik heb wat info gevraagd voor het uitlezen en de meeste zeggen dat je het niet kan uitlezen, om hem zuiniger te laten lopen.
Wat nu?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Tuurlijk kun je laten uitlezen. Het probleem is alleen het interpreteren van wat er uitgelezen wordt.
Nogmaals, met zo'n verbruik is er iets kapot en als dat gerepareerd/vervangen is loopt de auto zuiniger.

Ik weet niet wie die "meeste" zijn, maar wat stellen die voor? Doorrijden met dit hoge verbruik?
Auto weggooien?

N.B.: Goed uitlezen is iets meer dan alleen foutcodes bekijken.
Daar komt ook nog bij het controleren van signalen van de diverse sensoren.

opvakantie (0), 10 jaar geleden

met de meeste bedoel ik een garage of 4 die ik gebeld hebt en het probleem uitgelegd hebt, en de oplossing die ik kreeg te horen was dat de kleppen afgesteld moesten worden, kwanta costa 250eu, is dat een normale prijs trouwens, ben er niet zo in thuis.
(trouwens dit is een topsite :) )

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Probeer het eens bij de dealer.
Enne, over de telefoon gaan ze het niet oplossen. Er zal toch echt aan de auto gemeten moeten worden.

306 cabrio (0) PRO, 10 jaar geleden

Kleppen stellen bij dit motortje (TU 8 kleppen>) is nog geen uurtje werk, dus voor ca. 80 eroos moet dat kunnen.
Maar eerst beginnen met een juiste diagnose laten stellen.

opvakantie (0), 10 jaar geleden

heb onder tussen het benzine filter en olie filter vervangen, nieuwe bougies, en nieuwe olie, toen kwam ik zo'n beetje 1:8,5, nog wel duur, maar toch iets zuiniger, heb onder tussen nog nagevraagd voor kleppen te stellen, maar hier in de buurt is het allemaal rond de 200 euries.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.