Peugeot 306: 306 break `99 spiegel motoeren

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo,

bij mijn linker spiegel hoor ik het motortje lopen maar reageert de spiegel alleen naar buiten, als ik naar boven en naar onder of naar binnen wil afstellen loopt het motortje wel maar spiegel reageert niet, rechter spiegel doet niets, hoe krijg ik de spiegels los en waar meet ik deze door om te kijken of er stoom op staat, zag zo snel trouwens niet een kabel breuk.

alvast bedankt
cajet

cajet

Geplaatst door cajet (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de r spiegel niets doet is de kans groot dat je het L/R schakelaartje een fiks aantal keren heen en weer moet bewegen (contactjes reinigen). Helpt dat niet dan is de kans groot dat er een kabel breuk zit ter plaatse van de portier scharnieren. Dit kan zowel bij de linker als bij de rechter portier zijn. Even hoesje loshalen en bedrading controleren.
Van de linkerspiegel is er vermoedelijk iets niet goed in de spiegel zelf, aangezien je de motor wel hoort draaien. Hiervoor kun je het spiegelglas loshalen. Kantel het glas maximaal en kijk echter het glas. Dan zie je een metalen veer, deze moet los gehaakt en dan kan het glas er voorzichtig uit gewipt. Doe dit wel voorzichtig, het glas sneuveld eenvoudig

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.