Fiat Stilo: Panoramadak motortje geeft een "klapperend" geluid

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 Abarth

Hallo,

Ik rijdt een fiat stilo met panoramadak
Het motortje geeft een "klapperend" geluid als ik het dak in één van de vier standen probeer te openen.
Het roldak hangt halverwege vast. Vanalles geprobeerd, zekeringen vervangen, aansluiting gecontroleerd, wd40 in de rails gesprayd.. niets helpt.
Ik denk zelf aan de geleiders, of aan het motortje..

Heeft iemand een adresje of bedrijf die hier goed mee om kunnen gaan? In de Fiat garage vertelde ze me bij voorhand al dat er "hoogstwaarschijnlijk" een compleet nieuw dak in moet t.w.v. 4300 euro..

hierbij een deel van de e-mail:

Er zijn weinig losse componenten te leveren voor het Panoramadak, zodat je al snel een compleet nieuw dak moet monteren.
Het plaatsen van een nieuw dak, is een zeer kostbare zaak, alleen het complete dak, kost al € 4300 zonder de montage.

Diagnose van de storing moet je rekenen op ongeveer € 45,- incl. BTW

Iemand tips voor me wat ik het beste kan doen?

perryl

Geplaatst door perryl (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Dak dicht laten.
De fiat wil er niet meer aan beginnen,is een drama.
Misschien als jezelf handig bent en tijd hebt en een dak boven je hoofd om te sleutelen.
Dan kun je de boel loshalen en kijken wat ermee is.
Maar mijn advies is dicht laten.

perryl (0), 10 jaar geleden

dat was inderdaad ook mijn gedachte. ik ga over een aantal weekjes het dak demonteren met me vader, hebben een aardig goede 'handleiding' op youtube gevonden.. het enige wat prettig is als het werk is het rolgordijn.. deze werkte 'half' toen ik hem kocht.. rolgordijn bewoog, maar niet volledig. nu hangt hij als het ware vast in het midden, wat niet echt prettig is op de snelweg, vanwege het geluid.

mij werd verteld dat ook voor het rolgordijn het dak eruit moet. kan iemand dat bevestigen?

de verkoper van de auto had sterk het vermoeden dat het in de dakgeleiders zou zitten.

mochten er nog mensen tips hebben, altijd welkom! ik zal mijn bevinden ook posten hierzo

mvoepo (0), 10 jaar geleden

@perryl,
Ik heb hetzelfde probleem, kan je de link van het youtube filmpje geven ?

Gr, Michael

Gers Van Rijken (0), 10 jaar geleden

Hallo Perryl,

Is je probleem al verholpen? Ik zit namelijk met het zelfde probleem, dak geeft klapperend geluid zodra ik hem in een stand zet, weet iemand meschien hoe ik dit kan repareren?
Een garage vertelde me dat het pano opnieuw moest ingeleerd worden,
kan iemand me helpen met deze probleem?

alvast bedankt guys!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.