Peugeot 307: Peugeot 307 SW Airco probleem.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo alle,

Ik heb een peugeot 307sw en nou had ik airco problemen, vorig jaar goed gewerkt dit jaar niks, systeem was leeg, laten vullen incl. fluor.
Na het vullen heeft hij 1 week goed gewerkt, daarna is hij weer gaan lekker, nou dat was de condensor, deze vervangen en weer af laten vullen.
Nu meet ik stationair met de airco op low... 28 graden in mijn fans. Als ik ga rijden valt de temp lager uit namelijk naar de 21 graden. Lager komt hij niet.

Nu valt mij op dat de ventilator die voor, achter de bumper zit, tegen de condensor maar constant 1 en dezelfde snelheid blijft draaien ook al is de auto 90 graden en de olie 100 en mij verteld dat er eigenlijk 3 standen horen te zijn.
Ik hoor de ventilator ook niet echt hard draaien/blazen. Als mijn buurman zijn auto start en de airco aanzet lijkt het wel of zijn ventilator eraf loopt zo hard draait hij rond.
Tevens heeft deze auto voor schade gehad heb ik na de aankoop vernomen.

Ik hoor graag van iemand.

lunatoushi

Geplaatst door lunatoushi (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

harry4203 (415) PRO, 10 jaar geleden

airco is gevuld en begon na week weer te lekken? hij was dus gewoon lek. je zegt dat ie na de eerste keer vullen het een week heeft gedaan, en nu na de uiteindelijke reparatie niet meer. zou ik toch eens kijken wat er bij de laatste rep mis is gegaan.

lunatoushi (0), 10 jaar geleden

Ik bedoelde:

Airco heeft 1 jaar (1 zomer) gewerkt.
2e jaar (2e zomer) niet meer.
Af laten vullen met flour. 2 weken gewerkt.
Daarna niks meer.
Gekeken, condensor lek. Vervangen
Vandaag weer af laten vullen.
Airco werkt weer voel koudere lucht.
Tijd om te meten.
Stilstaand en stationair blaast de airco 28 graden. terwijl hij op LOW staat
Rijdend meet ik 21. terwijl hij op LOW staat
Leiding van de airco is 1 heel warm anders is wat koeler maar niet ijskoud.

Tevens draaid de ventilator voor tegen condensor maar op 1 gelijkmatig toerental bij motor koud of motor warm 90 graden en olie 110
Nu is mij verteld dat deze 3 standen zou moeten hebben. Want als hij langs de auto van mijn buurman staat hoor je die heel hard draaien en daar meet ik ook 8 graden van de airco.

lunatoushi (0), 10 jaar geleden

En bij mij draait de ventilator gewoon zachtjes, hoe warm de motor ook is, ik hoor de ventilator nooit boven de motor uitkomen. En deze van de buurman wel, als de auto 90 graden is en hij stationair loopt met de airco aan gaat de fan volle toeren draaien. En ik heb dus het idee dat deze dat bij mij niet doet.

kaleido 1 (1460) PRO, 10 jaar geleden

Dezelfde auto ?
Is de reparatie volgens voorschrift gedaan ?
Filter/droger vervangen , condensor is schoon ? niet vol met vliegen.
Afgeperst , gevacumeerd en op juiste hoeveelheid afgevuld ?
Wat zijn de werkdrukken ?

harry4203 (415) PRO, 10 jaar geleden

werd ie die 2 wkn na het vullen wel goed koud dan, of ook al niet? zou toch eerst de drukken in het aircosysteem eens contr. ik mag trouwens toch aannemen dat degene die de airco vult naderhand ook controleerd of deze goed werkt.

lunatoushi (0), 10 jaar geleden

@kaleido 1 Filter/droger ook vervangen, was een gloed nieuwe condensor. Zover ik weet alleen gevacumeerd en op de juiste hoeveelheid afgevuld. hij zei 500 gram.

@harry4203 hij heeft hem geprobeerd en zei dat hij wel koud werd maar niet zoals het hoort. Werkdrukken niet gecontroleerd. (hoe deze te controlleren? Kun je dat zelf?)

lunatoushi (0), 10 jaar geleden

Ps: nu net nogmaals gecontrolleerd, nu word de uitgeblazen lucht temp 11 graden tijdens rijden. Maar de buiten temp is nu ook 26 graden, niet 36 zoals vanmiddag.

kaleido 1 (1460) PRO, 10 jaar geleden

Zal die waarschijnlijk op hoge persdruk uitvallen , als ik het zo gok.
Teveel koudemiddel , ventilator snelheid telaag ?

lunatoushi (0), 10 jaar geleden

ventilator snelheid lijkt mij aan de lagen kant, ik hoor hem nog niet eens boven het stationair lopen van de motor uitkomen. En het ziet eruit alsof hij lekker op zn gemakje draait. 100-200 tp/m
Terwijl die van de buurman hoor je hard draaien en blazen als de auto stationair loopt met de airco aan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.