Peugeot 206: trilende 206 SW 2.0 hdi

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI 66kw

hallo hallo

Ik heb een probleem met een 206 van een vriend van me !!
Hij trilt bij een bepaalde snelheid !!
maakt niet uit welke versnelling hij zit maar zo rond de 80 tot 90 is het het ergst en trilt de hele auto
trillen neemt toe bij hard accelereren
graag hoor ik wat de opties zijn heb alles al gecontroleerd op spelling maar denk toch aan onbalans in assen of vliegwiel

hoor het wel

groetjes Tim & Lars

Peugtim

Geplaatst door Peugtim (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

banden balanceren, eventueel ook op de wagen balanceren.
denk dat daarmee het probleem al opgelost is.
tevens controleer ook goed de banden op hoogteslag

meestal is namelijk dat op 60-90km/h je trilling krijgt door hoogteslag
100-130 trilling krijgt door onbalans op de banden.

ivm dat auto trilt zullen de achterbanden het zijn.
tevens als je meerdere versnelling hebt geprobeerd is de vliegwiel in principe uitgesloten omdat die om andere toerental zou draaien.
assen kan nog maar dan zou je het ook in de stuur moeten voelen

Peugtim (0), 10 jaar geleden

[quote=trucker0werner]banden balanceren, eventueel ook op de wagen balanceren.
denk dat daarmee het probleem al opgelost is.
tevens controleer ook goed de banden op hoogteslag

meestal is namelijk dat op 60-90km/h je trilling krijgt door hoogteslag
100-130 trilling krijgt door onbalans op de banden.

ivm dat auto trilt zullen de achterbanden het zijn.
tevens als je meerdere versnelling hebt geprobeerd is de vliegwiel in principe uitgesloten omdat die om andere toerental zou draaien.
assen kan nog maar dan zou je het ook in de stuur moeten voelen[/quote]
het lijkt me sterk dat het de banden zijn want het is al een tijdje en heeft ondertussen al wat bandjes gehad !
maar de laatste tijd word het erger in inderdaad voel je het in je stuur en gaat de hele voorkant trillen !!
als je onbalans in de banden heeft word het vaak erger naar mate je harder gaat dat is hier niet alleen een bepaalde snelheid!

groetjes Tim

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Versleten homokineten (is eigenlijk geen homokineet maar een kardanverbinding omdat deze alleen de op- en neergaande beweging moet opvangen) aan de bakzijde. Treedt op bij hoge kilometerstanden (150.000 en meer) en begint haast ongemerkt. Eerst in de hogere versnellingen en bij veel gas. Na soms maanden ook in de lagere versnellingen. Dan wordt het steeds erger tot zowat alles aan de auto meetrilt. Treedt voorlal op rond het toerental met de hoogste torque.

Het beste is beide assen te vervangen. Als het goed is heeft peugeot ruilassen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.