Fiat Punto: Kachelventilator werkt niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

Punto met airco. Reeds op postings gezocht.
Zoals de titel al zegt: ventilator binnen zonder functie.

- kachelweerstand nieuw
- standenschakelaar nieuw

Oude weerstand was kapot en 2 draden al aardig op de aansluiting gesmolten, volgens mij niet echt tot aan kortsluiting maar wel aangetast. Dat was op 2 poten van de oude weerstand te zien (volgens mij de grijs/zwarte aanvoer met de naastgelegen groene draad)
Bij contact aan staat er stroom op de grijs/zwarte aanvoer

Ventilator uitgebouwd en getest omdat deze zonder rare weerstand draait. Op de aanvoerkabel van deze staat spanning op de aanvoerdraad, echter geen massa! (Min)
Wanneer deze aangelegd wordt aan de massa draait de fan voluit.

Wat zijn mijn volgende stappen? Ik ben helaas zonder schema en zou er niet te gek veel tijd aan willen besteden.
Ben thuis in alfa romeo, maar minder in de fiat van mijn neefje.

Heeft de het bruine Magneti Marelli blokje die vlak naast de fan geplaatst is en ook gevoed wordt uit dezelfde draadboom hier ook mee te maken?

AlfaTom

Geplaatst door AlfaTom (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

AlfaTom (0), 10 jaar geleden

Niemand een elektrisch schema?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.