Peugeot 206: Dak probleem peugeot 206cc (2000)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Zeer gewaardeerde leden van dit forum,

ik heb sinds een half jaar een peugeot 206cc uit 2000 en sinds kort heb ik een probleem met het cabrio dak. excuus als ik dit onderwerp verkeerd post maar ik wordt er helemaal gek van. Het dak heeft altijd goed gewerkt maar nu geeft hij problemen met het dak. research heeft uit gewezen dat dit een veel voorkomend probleem is.

volgens de dealer is de sensor van de hoedeplank niet goed meer. ik moet 375,- euro afrekenen voor de reparatie. volgens mij is het een kwestie van resetten odb metingen. dit wil ik zelf gaan doen iemand een goede odb leverancier (linkje aub) om zelf mijn peugeot uit te lezen?

alvast bedank

drhuer

Geplaatst door drhuer (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

je bedoelt een eobd-tester.
de meeste problemen met de dak komt omdat mensen auto op contact zetten en dan de dak bedienen.
tijdens het proces valt hij in eco-modes waardoor de dak niet meer werkt. dan starten ze de auto waarna ze de beweging af willen maken. echter staat het dak op verkeerde punt dan kan hij juist in storing vallen. enige mogelijkheid is dan de dak handmatig in beide uiterste posities zetten. dus volledig dicht of open.

wat hier het probleem is weet ik niet wat dat kan ik uit het verhaal niet uit halen.
een goeie eobd-tester zit rond de 800-2000euro
een goedkope eobd-tester van 100euro kun je ook veel mee maar vaak worden daar veel verkeerde omschrijvingen bij de storing codes gezet. hierdoor kun je geen goeie diagnose doen.
de meeste goedkope goeie eobd-testers zijn eigenlijk meer gericht voor apk, dat houdt in dat je motor en misschien net de abs uit kan lezen. de rest doet hij niks mee
dus snel een auto uitlezen zonder veel te doen.
storing wissen kan maar dan worden ze niet gewist zoals met een officiele tester



kort gezegt
een goedkope tester die doet wat jij wilt is duurder dan de reparatie bij de dealer.
een betaalbare tester van 100-200euro is leuk maar leest niet alles goed uit en kan ook niet wissen zoals een orginele tester
tevens wat is eigenlijk het probleem met het dak

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.