Peugeot 206: Auto blijft op contact staan, zonder sleutel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 XS

Geachte deskundige,

Graag vraag ik jullie advies bij een electrische probleem van mijn auto.
Het betreft een Peugeot 206 bouwjaar 2001/2002 (weet ik niet zeker) benzine 1.4 xs uitvoering met 73000 km op de teller. (NAP aanwezig)

Ik heb een storing in het electrische circuit. Wat er gebeurt is dat de auto op het contact blijft staan, zonder de sleutel erin.
Alle lampjes blijven dus gewoon branden, zoals bij normaal contact met sleutel. Ook de mistlampen in de bumper staan dan ook aan.
Trap ik nu de rem in, gaat alles uit, ook de lampen. Laat ik de rem los, staat de auto weer op contact en branden de lampen ook weer.
De garage kan het niet direct vinden en zelf weet ik het ook niet. Mijn vraag of hier mensen zijn die dit probleem kennen, wat de oorzaak is en wat is eraan te doen???
De radio is er later ingezet door de vorige eigenaar, maar wanneer deze los wordt gekoppeld, blijft de auto op contact zonder key.

De auto heeft geen trekhaak.
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik het rempedaal intrap hij weer van het contact af gaat.
Mijn vraag.. Wat is de link tussen het contact en rempedaal in deze?
Wanneer ik lang de rem ingetrapt hou en laat hem rustig opkomen, wil hij nog wel eens van het contact afblijven, maar na 10 sec springt hij weer op contact.

Wie helpt...


Met vriendelijke groet,

Robu

Robu

Geplaatst door Robu (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Massa of contactblokje rot? het lijkt op slechte massa. Volvo440 diesel kon dat ook hebben was de massastrip op de bak slecht.

harnak (0), 10 jaar geleden

ik zou eerst de lampjes van de achterlichten controleren of het de goede zijn.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Heeft de auto een trekhaak? Zo ja dan eerst de stekkerdoos loshalen en controleren. Grote kans dat er via geoxideerde contacten en de constant plus aansluiting een stroompje loopt welke het systeem gevoed houd.

Robu (0), 10 jaar geleden

Hallo,

De auto heeft geen trekhaak.
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik het rempedaal intrap hij weer van het contact af gaat.
Mijn vraag.. Wat is de link tussen het contact en rempedaal in deze?
Wanneer ik lang de rem ingetrapt hou en laat hem rustig opkomen, wil hij nog wel eens van het contact afblijven, maar na 10 sec springt hij weer op contact.

Wie helpt...

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Is er onlangs misschien iets verandert, hersteld of een accessoire ingebouwd?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Trek de stekkers van beide achterlichten eens los om even te testen of het probleem dan nog aanwezig is.
Nog een mogelijkheid: er is toch toevallig niet ergens een zekering op een verkeerde plek gestoken?

Robu (0), 10 jaar geleden

Beste helpers,

De volgende stappen heb ik inmiddels ondernomen:
Derde remlicht los gehad
Stekker achterlampen los gehad
Diverse zekeringen eruit gehaald

Niks hielp. De contactstand zonder sleutel bleef terugkomen.

Wat soms wel gebeurt is wanneer ik mijn rempedaal even ingetrap hou, hoor ik soms een tikje (lijkt op relais of schakelaartje) Dan springt hij opeens op de normale stand, dus van contact af, maar wanneer ik bijv een deur open, schiet hij weer terug.
Er heeft volgens mij een VDO ingezeten, want de radio is er later ingezet.

Is er een mogelijkheid dat de een van de computers het (deels) heeft begeven?
Ik ben niet zo handig dat ik met een multimeter het hele circuit kan doormeten.

Alvast bedankt voor het meedenken en helpen.

voetbalgek (0) PRO, 10 jaar geleden

haal je radio maar eens los

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.