Fiat Ducato 1997: olielekage na vervangen distributieriem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2500

na het laten vervangen van de distributieriem en spanrollen bij de garage fiat op 19/06/2013 dus 4 dagen geleden,die ik voor zekerheid heb laten vervangen om gerust op reis te kunnen vertrekken , lekt er nu veel olie die komt vanbij krukaspolie,weet iemand of dit onder garantie valt? en wat er eventueel gebeurd kan zijn bij de garage?(ik heb na 300km terug moeten komen naar huis op (aanraden van garagehouder in nederland) en alle 50 km olie bijvullen zo een 5 liter in totaal ) alvast bedankt

jimmy5443

Geplaatst door jimmy5443 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Als er plotseling zoveel lekkage is, zal het niet lastig zijn de oorzaak vast te stellen. Echter daarvoor zal de distributie opnieuw uit elkaar moeten.. Buiten het uitschieten met gereedschap, waardoor de keerring is lek gestoken?? kan ik verder niet zo veel bedenken..Uiteraard bestaat er een (geringe) kans dat de lekkage zich nu ineens voordoet. ook dat zal duidelijk worden als de zaak los is genomen..

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Bij deze motor is een deel van het distributiedeksel vast met dezelfde boutjes als die van het deksel met de keerring in van de krukas. De kans is dus wel reëel dat hier een boutje is vergeten. Alhoewel 5 liter op 300km wel enorm veel is!
Er kan natuurlijk ook altijd ergens anders een lek ontstaan zijn.

jimmy5443 (0), 10 jaar geleden

hallo jeroen
je had inderdaad gelijk ,ik heb zelf gekeken en inderdaad er waren 2 boutjes tekort,toch spijtig dat dit gebeurd bij een professionele fiat garage.
de onderkant van de kamper zat vol olie, de uitlaat ook (kon vuur gevat hebben) .
normaal doe ik alles zelf maar wegens rugpijn deed ik hem binnen bij garage,maar nu zal ik het toch in het vervolg terug zelf doen .ik betrouw het niet meer
ik heb zo ook aleens een wiel verloren .
bedankt voor de goede raad
gr
jimmy

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Misschien 1 positief puntje bij dit ongeluk, je camper zal nu wel een tijdje gespaard blijven van roest!

jimmy5443 (0), 10 jaar geleden

ja dat is wel waar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.