Peugeot 306: bruine koelvloeistof in expansievat en licht tikkende motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

hallo beste mensen.nou wou ik gisteren een peugeot 306 kopen bij een garage maar toen ik het expansievat opende had de koelvloeistof zo een lichte bruin van kleur zie het maar net als koffie met melk echt zo een kleur. nou beweerde de verkoper dat het normaal was bij zulke autos vooral bij de franse types bv bij renault en peugeot.ik had zelf een paar jaar geleden ook een peugeot 306 diesel uit 1998 maar daar was de koelvloeistof gewoon helder groen.en toen ik een proefrit maakte met die auto viel mij op dat de motortemparatuur niet op bedrijfstemparatuur kwam bleef echt na een kwartier rijden gewoon nog onder de 70 graden zeg maar rond de 60 graden en daar bleeft ie gewoon ook stationair.en bij stilstaand als ik gas wilde geven dan hoorde ik allemaal lichte tikjes,heb wel een motor gehoord met een tik maar bij deze was het of allemaal die cilinders lichte tikjes had.de auto rookte niet ofzo.nu is mijn vraag wat zou er aan de hand kunnen zijn?de auto heeft maar 257.000 km op de teller vond het wel jammer dat ik die auto niet heb kunnen kopen vanwege deze waarnemingen.alvast bedankt voor jullie hulp allemaal.

damian.R

Geplaatst door damian.R (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

heijmans85 (0), 10 jaar geleden

ik zou hem staan laten
en het verhaal van de verkoper is al helemaal niet betrouwbaar maar goed het kan zijn dat er roest in de radiator zit misschien ooit bijgevuld met kraanwater
dat de auto niet op temperatuur komt kan meerde oorzaken hebben al met al teveel werk voor een auto die nog gekocht moet worden

damian.R (0), 10 jaar geleden

[quote=heijmans85]ik zou hem staan laten
en het verhaal van de verkoper is al helemaal niet betrouwbaar maar goed het kan zijn dat er roest in de radiator zit misschien ooit bijgevuld met kraanwater
dat de auto niet op temperatuur komt kan meerde oorzaken hebben al met al teveel werk voor een auto die nog gekocht moet worden[/quote]
ja ik heb die auto ook niet gekocht heb m laten staan want ik vertrouwde het ook niet helemaal,hij had wel aangegeven dat hij nieuwe koelvloeistof erin zal doen maar ben bang dat het gewoon weer hetzelfde blijft dat bruine kleur,en dat tikjes in de motor vond ik ook raar.maar harstikke bedankt voor je advies,mvg

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.