Peugeot Partner: distributieriem vervangen Peugeot 1.6HDI Bouwjaar 2006 type 9HX

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Hallo allemaal,

Ik wil mijn ditributieriem vervangen van mijn peugeot 1.6hdi 2006 motortype 9HX.
Daarom enkele vraagjes. Over de krukaspoelie beneden loopt de multiriem. Omdat ik de behuizing van de distributieriem aan de onderzijde nog niet had verwijderd kon ik niet zien of zich achter deze behuizing nog een poeli bevind waar de
getande distrubutieriem over loopt. Ik bedoel dus dat het hier gaat om een dubbele poelie
Moet ik nu, na eerst de spanning te hebben afgenomen van de Multi riem, de poeli losdraaien.
En zo ja…Hoe blokkeer ik dan de poeli.
Is het dan zo dat ik het eerste deel van de poeli welke de multiriem aandrijft, af kan nemen en dan het overige deel van de behuizing kan verwijderen zodat ik toegang krijg tot de distriblutieriem
Jullie hebben mijn de vorige keer ook goed geholpen wat ik zeer waardeer. Ik hoop ook nu dat het goed komt. Mooi dat deze site bestaat. Zo kunnen we elkaar helpen .
Alvast bedankt

hermanicus de echte

Geplaatst door hermanicus de echte (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

JdeP (5), 10 jaar geleden

Alvast wat foto's,bij een 407 met dezelfde motor,taal helaas frans.


http://www.forum-auto.com/pole-technique...


Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum