Fiat Seicento: Remmen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo allen,
raar de Sei remt als een gek trekt niet maar als ik het pedaal vast houd dan zakt het helemaal weg.
Ik verlies geen vloeistof en het blijft op pijl, wat kan dit zijn?

Gr Dick

camera2dv

Geplaatst door camera2dv (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

henkhobbyist (0), 10 jaar geleden

hoofdem cylinder

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Probeer je probleem eens mooi uit te leggen, want ik snap er niets van.
Iets van een Seicento die remt als geen één. En die niet goed trekt. Maar als je je pedaal vast houd dan zakt het weg...
Oplossing: je stuur vast houden, en niet je pedaal.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Als ik het goed begrijp;

remmen doet de auto goed, maar je voelt het pedaal langzaam wegzakken.
Dit is geen probleem, bij een lichte pedaaldruk zakt het pedaal langzaam aan weg. Echter bij de eerste keer trappen, hoort deze wel weer op druk te zijn.

Bij grote pedaaldruk blijft het pedaal wel in de stand staan.

TheGoose (0), 10 jaar geleden

ik denk dat hij met "trekt niet" bedoeld dat de auto niet naar een kant trekt met remmen. Het wegzakken van het rempedaal kan duiden op lucht of een defecte hoofdremcilinder.
Is er nog onlangs aan de remmen geleuteld? En zijn ze daarbij misschien (niet goed) ontlucht? Anders opnieuw ontluchten en anders een nieuwe hoofdremcilinder monteren. En daarna natuurlijk wel goed ontluchten :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.