Peugeot 106: Klemring stofhoes homokineet/aandrijfas rechts buiten.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 accent

De grote klemring van de stofhoes van de homokineet/aandrijf as rechts buiten is gebroken, met als gevolg alles aan de rechterkant onder het vet.
De wielkast, remschijf/klauw, schokbreker enz...
En natuurlijk gebeuren die dingen altijd op zaterdag na 17:00 uur.....

Ik heb er zeker niet meer dan 15 km met de kapotte ring gereden, dus ik denk/hoop weinig schade aan de homokineet.
De hoezen zijn net 1000km oud (ik heb de auto bij een garagebedrijf gekocht zonder garantie en deze waren net vervangen).
Ik wil hem dus weer vol smeren met kogellagervet en er een nieuwe klemring om zetten

Kan je die klemring ook los kopen?
Waar? Bij de dealer of heeft brezan die dingen ook wel?

Bedankt voor de reactie's

Groeten
Dennis

Dennis120506

Geplaatst door Dennis120506 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Een gewone, grote slangklem voldoet ook. Is overal te koop.

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou geen kogellagervet gebruiken , maar het speciale vet voor homokineten.
Voor nood oke , maar niet blijvend.

Dennis120506 (0), 10 jaar geleden

@Kaleido heeft dat nog een speciale naam dat homokineten vet? zullen ze dat bij brezan hebben?

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Ben even naar de schuur gelopen en gekeken , het heet CV lith moly grease , een soort grafietvet.

Dennis120506 (0), 10 jaar geleden

Oke hartelijk dank voor de moeite.

morgen de 106 maar even laten staan en dan maandag na het werk nog maar even langs Brezan.

Jeroen1978 (50), 10 jaar geleden

Spanbandjes zijn los verkrijgbaar bij de automaterialenzaak.
Heb een smalle en een iets bredere uitvoering gezien, bredere uitvoering beviel beter.
Goed opletten dat je alle haakjes goed in de vierkante uitsparingen hebt zitten voordat je het aanknijpt.

Dennis120506 (0), 10 jaar geleden

Hier kreeg ik een melding dat ik geen oplossing voor had gemeld, maar reactie #6 leek mij toch duidelijk?

Die Maandag naar Brezan geweest, spullen kocht en opgelost.

nogmaals bedankt iedereen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.