Mercedes-Benz 508: Probleem versnellingsbak Mercedes 508D

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Diesel

Hey iedereen ,

Wij hebben net met een groep vrienden een oude mercedes 508D gekocht ,
Na onze rit naar huis , die goed verlopen is , hebben we de camper geparkeerd en even de benen gestrekt.
Toen we weer instapte kregen we de versnellingsbak enkel nog in 3de of 4de .

Is er iemand die het probleem kent of herkent ?

Mvg Bob

makieman

Geplaatst door makieman (0) PRO , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Volgens mij is de pook uit het schakelsysteem gelicht . Pook zit in het systeem vast met een soort van bionetsluiting,
Met veel handkracht op de dop drukken en tegen de klok in losnemen.
Pook eruit en met een lange schroevendraaier de schakeling zo zetten dat alle openingen naast elkaar in een lijn liggen .
Pook er weer in en de dop er weer op . Laat verder de "chauffeur " zien wat de oorzaak was met het gevolg. !!!
Heb dit meerdere malen aan de hand gehad.

makieman (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo , bedankt voor het snelle antwoord.
Voor de pook er uit te halen , staat deze vast me bouten ? Als ik er aan trek komt deze wel omhoog maar niet eruit.
Wanneer ik dit doe gaan alle versnellingen weer makkelijk .

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Dan haal je even die boutjes los . Verschillende bevestigingen worden gebruikt . Kijk in die ruimte waarom dat schakelen niet goed gaat .
We /jij zit in ieder geval op de juiste plaats . Zit er wel genoeg olie in de bak?

Succes.

Ludo6706 (0) PRO, 9 jaar geleden

??

makieman (0) PRO, 9 jaar geleden

Uiteindelijk opgelost door een tweedehands versnellingsbak te monteren
Hebben er wel 6 maand over gedaan om het juiste type te vinden en dan had ze nog een serieus olieverlies op de koop toe

Nog niet teveel plezier aan beleefd aan onze camper..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 508 of stel zelf een nieuwe vraag.