Peugeot 205: vriesdop of plug

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Ik kom er gister achter dat de koelvloeistof bij de plek waar dus blijkbaar de vriesdop eruit spuit.Nu is mijn vraag is dit makkelijk zelf op te lossen en waar kan je een vriesplug kopen.Het gaat om een 205 1.1 uit 1993

Gr Carlos

Carlos1977

Geplaatst door Carlos1977 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Vriesstop kun je gewoon bij de dealer kopen. Montage is eenvoudig, je tikt hem er in met een hamer en een passende dop uit je doppenset als stempel. Misschien moet je werk ruimte maken, dat kan de klus wat lastiger maken. De oude vriesstop verwijder je door er een paik (oude versleten schroevendraaier) door heen te slaan en hem er dan uit te wippen.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

er zijn verschillende diameters bij een benzine blok gekeken en de 36mm is 16euro per plug.
andere plug van 27/27,5 en 28mm waren tussen de 1.5 en 4 euro
dus zit flink wat prijsverschil. ik zag ook dat een enkele vriesplug niet meer geleverd wordt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum