Peugeot 406: waarschuwingslampen aan bij 130 km/uur

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel

Hallo,

Deze morgen heeft zich het volgende probleem voorgedaan,...normaal rij ik zo rond de 120 km / uur maar toen ik vanmorgen ging inhalen en zo rond de 130 /140 reed ging opeens het rode STOP licht op het dashboard branden..toen ik het gas los liet en rond de 110 ging rijden was alles ok en de motor loopt verder OK.

(Het is een 406 Hdi, 90 pk diesel uit 1999)

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen???????

Alvast bedankt voor de feedback.

Groeten,

Dick

dicknas

Geplaatst door dicknas (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Kans is aanwezig dat de koelfan niet goed werkt. Heeft 2 voorschakel weerstanden die nog wel eens stuk gaan. Deze zitten net links van het midden in het front gemonteerd. Zijn niet heel duur en eenvoudig te vervangen. Je kunt ze doormeten, ik meende 0,9 en 0,5 ohm.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

tevens zitten er 3 relais. voor de lage/midden en hoge snelheid.
wil eens voorkomen dat de stekker weg gerot is op de aansluiting.
verder heb ik een keer meegemaakt dat de voedingsdraad gebroken was van de zekeringkast naar de relais
als je de airco aanzet moet de koelvin op lage snelheid al gaan draaien

dicknas (0), 10 jaar geleden

Hallo,

alvast bedankt voor jullie input, gisteren de boel laten uitlezen...fout code geeft aan "voeding brandstofpomp"
Ik moet zeggen dat voor dat de storing zich voordeed het knipperlicht relais tijdens het aanzetten van de knipperlichten iedere keer tussentijds oversloeg ?? ik weet niet of dit kan samenhangen maar heb eerder meegemaakt dat de schakelaar van de handrem gaar was en deze een foutcode BREAK FUEL LOW aangaf.

Weet misschien iemand waar de relais zitten van de knipperlichten en van de brandstofpomp (stekker v/d brandstof pomp aansluiting is gecheckt en OK.

Groeten,

Dick

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Heeft de auto airco? Draait de koelfan wel?

dicknas (0), 10 jaar geleden

Hi,

Ja heeft airco en de koelfan draait.

Groeten,

Dick

AntonenJolien (0), 10 jaar geleden

[quote=dicknas]ik weet niet of dit kan samenhangen maar heb eerder meegemaakt dat de schakelaar van de handrem gaar was en deze een foutcode BREAK FUEL LOW aangaf.[/quote]
Dit zal niet samenhangen. Bijna alle 406'en hebben dit euvel met de handremschakelaar wel gehad en de meeste worden er oud mee.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

De koelfan heeft 2 snelheden, ik vermoed toch dat de hoge snelheid niet werkt door het defect zijn van een van de eerder genoemde voorschakel weerstanden. Ze kosten niet veel, maar je zou ze eerst kunnen doormeten met een eenvoudige multimeter.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.