Peugeot 206: Peugeot 206 P0202 en P0402

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Goede dag,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mijn auto gekocht bij vaartland halsteren.
Tijdens de rit naar huis ging het lampje van de motor management branden.
Bij de garage gaf hij fout p0202 aan. De bobine en bougies laten vervangen vandaag.
Na 500m rijden, sprong het motormanagement lampje weer aan. Meteen terug gereden en weer uitgelezen en wat blijkt. Ipv 1 foutmelding, nu 2 foutmeldingen P0202 en P0402. Nu weten we dat het bij cilinder 2 en 4 het probleem zit, maar deze hebben in feite niks met elkaar te maken.

De monteur heeft de motor gekanteld ect ect. maar niks. Nu weer 3km gereden omdat ik de auto toch nodig had. Hij bokt nog steeds, maar lampje is weg.

Nu dacht de monteur dat er een stekkertje los zat, omdat de toetenteller ook niks doet.

Iemand enig idee waar we het moeten zoeken?

Alvast bedankt!

TimB

Geplaatst door TimB (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

P0202 is een fout in het elektrische circuit van de injector op cylinder 2.
Waarom je dan bobine en bougies vervangt is mij niet duidelijk.

P0402 is een fout op de EGR-klep (te veel doorstroming), of bedoel je P0204 soms?
Want de link met cylinder 4 is mij nog niet duidelijk.

Losse stekker of slechte verbinding zou een oorzaak kunnen zijn voor de P0202.

TimB (0), 10 jaar geleden

Klopt helemaal. Het is fout p0204 ipv p0402.
De garage heeft het uitgelezen en dat gaf aan dat de bobine vervangen moest worden. ( bougies wilde ik zelf nieuw hebben)
Het probleem is dat het 2 fouten zijn ( eerst alleen dus p0202) die niet veel met elkaar te maken hebben(is mij verteld).

Dat de toerenteller niet werkt, is dat hier ook aan te verklaren? En een losse stekker, in welk circuit zou je als eerste kijken?

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Garantie? Zo ja, dan de auto daar neerzetten en ze zoeken het maar uit.
Zo nee, wegwezen en iemand anders zoeken met verstand van elektrische systemen.
Het lijkt mij dat deze problemen er al waren voor de verkoop en niet per ongeluk zijn ontstaan.

Heb je voor de verkoop een proefrit met de auto gemaakt?

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Misschien eerst de injectoren doormeten? Deze sneuvelen ook nog wel eens.

TimB (0), 10 jaar geleden

Ja van te voren een proefrit gemaakt. Pas toen ik al bijna thuis was begon het lampje te branden.
De auto gaat morgen terug naar de dealer dus zoals je zei: ze zoeken het maar uit!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.