Peugeot 0: linker achterwiel staat scheef 306 2.0 hdi

mij is opgevallen dat mijn linkerachterwiel scheef staat ,net als bij een bmw zeg maar ik heb er geen verstand van hebben julie enig idee?

zisinoluyum

Geplaatst door zisinoluyum (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TvH85 (0), 10 jaar geleden

De peugeot 306 (netzo als de 205/106) staan er om bekend dat de achteras door gaat zakken.
Oorzaak is vaak dat de lagers in de as uitslijten waardoor de "draag arm" scheef komt te staan.

Mijn vraag is wel hoef scheef is scheef?

Ik heb jaren 306 gereden (heb nu nog een 306 gti op de oprit staan) en mij is opgevallen dat niet altijd de as hey probleem is maar dat hey achterwiel lager ook wel eens de veroorzaker kan zijn. Als je de auto op een krik zet en je pakt hey achterwiel boven en onder vast en je drukt aan de bovenkant en trekt aan de onderkant en amdersom heb je dan speling op het wiel (echt alleen het wiel)
als dit het geval is kan een nieuw wiellager de oplossing bieden (let op KAN).
Maar vaak blijkt toch de as zelf het probleen te zijn. Dan zit er eogenlijk maar 1 ding op em dat is vervangen.
Omdat dit eigenlijk een probleem is bij alle 306jes adviseer ik je dan om een gereviseerde as via een revisie bedrijf te kopen.
Je kunt eventueel eens contact opnemen met ron de groot (leeuwen service) of DSL (de snelle leeuw) of zij een advies kunnen geven waar je zo'n as het beste kunt weg halen.

TvH85 (0), 10 jaar geleden

Wel de handrem er af zetten als je de speling op het wiel gaat testen.

zisinoluyum (0), 10 jaar geleden

bedankt !!

zisinoluyum (0), 9 jaar geleden

Auto is verkocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum