Peugeot 307: Trillen vanaf 80km/u

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Sinds ik me 307 break een beurtje heb gegeven trilt de auto in het chassis vanaf 70km/h tot ongeveer 90km/u.
In het stuur is geen trilling merkbaar.
Ik heb alle rubbers en aandrijf assen op de auto gevoelt op spelling maar zonder resultaat. Allen op de veerschotels heb ik een mm spelling.
Achterbanden heb ik al vervangen vanwege een kleine onevenheid.

Als ik met 90km/u de koppeling intrap, motor uitzet of in zijn vrij zet dan blijft de trilling totdat de auto onder de 70km/u is.

Graag adviezen.

Mvg
Marcel.

Mg1982

Geplaatst door Mg1982 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (305) PRO, 10 jaar geleden

wielen balanceren.

Mg1982 (0), 10 jaar geleden

Vergeten bij te vermelden. Als eerste stap gedaan.

Vandaag de achterbanden vervangen ivm met een kleine onevenheid linksachter

Morgen als proef de voor en achterbanden met elkaar verwisselen.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

bij zulke snelheid kan het inderdaad de wielen zelf zijn. denk eerder hoogteslag dan onbalans.
onbalans merk je goed bij hogere snelheid 120-130 en hoogteslag van de band/velg merk je goed bij 80km/h, net alsof de auto gaat stuiteren.
als alle wielen gebalanceerd zijn zou je nog kunnen finishbalanceren. voordeel is dat je direct aan de carrosserie kan voelen of er onbalans in zit of niet. tevens als er onbalans op zit kun je de band op de auto uitbalanceren.
dus mocht het een remschijf onbalans veroorzaken of een as dan haal je dat op deze manier eruit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum