Peugeot 106: Wil af en toe niet starten, na omdraaien sleutel. Doet dan niks

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1124 cm³

Hallo,

Sinds kort een gek probleem:

onze Peugeot 106 heeft de volgende kuren:

Hij wil soms niet starten. Dan draai je de sleutel om, en dan gebeurd er niks.. de start motor wordt niet aangeslingerd. Alle lampjes op het dashboard branden wel.

Vervangen: Startmotor, want daarvan was de Bendix na 180.000 km ook niet best meer.

Op het moment dat hij dat heeft, dat hij dus niet aan wil slaan, en je geeft hem een drukker of sleep en je laat dan in de 2 de koppeling los, schiet hij wel aan.

Dus: Startonderbreker lijkt het niet te zijn..

Kan het in de sleutel liggen? of contactslot? Iemand hier bekend mee?

In de sleutel zit wel een transponder.. Het is een auto van eind 2002 met moderne electronica.

Km. stand is nu 180.000

Het kenteken van de auto is: 32-LD-NS

Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken??

Alvast heeeeel erg dank voor het meedenken end.

Mvgr.

Max Wilken
Veenwouden (Frl.)

The Race

Geplaatst door The Race (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Op het moment dat dit probleem zich voordoet, zou je eens moeten meten of er tijdens de start-stand ca. 12Volt op de kleine aansluiting van de startmotor komt te staan.

TvH85 (0), 10 jaar geleden

Krijgt de startmotor wel spanning en is de massa die vanaf de accu naar de startmotor toe loopt wel goed?
Omdat de massa van de motor onder de bout van de startmotor zit wil het wel eens gebeuren dat het oog scheurt en dat je een slechte massa hebt na het vervangen van de startmotor.

En anders laat iemand met een rubber hamer een verme tik op de startmotor geven op het moment dat hij niet rond gaat. Als hij dan wel wil kan het ook best zijn dat je startmotor niet goed is.

The Race (0), 10 jaar geleden

Hallo Hans4074. Zodra het zich weer voordoet, ga ik de spanning op de aansluiting van de startmotor meten. Dank voor uw antwoord. Ik zal hier dan ook het resultaat opgeven..

Dan: @TvH85.. u schreef: ''En anders laat iemand met een rubber hamer een verme tik op de startmotor geven op het moment dat hij niet rond gaat. Als hij dan wel wil kan het ook best zijn dat je startmotor niet goed is''

In mijn verhaal stond:

Vervangen: Startmotor, want daarvan was de Bendix na 180.000 km ook niet best meer.

Vraag: heeft het dan nog zin om een ferme klap tegen de NIEUWE startmotor aan te geven???

Nee dus...

Toch bedankt voor het nemen van moeite op mijn vraag.

TvH85 (0), 10 jaar geleden

Heb zelf meerdere malen start motoren vervangen helaas wil nieuw niet altijd zeggen dat het goed is. Heb reeds mee gemaakt dat een nieuwe startmotor een vast zittende koolborstel had die soms wel maar soms ook geen contact had met de rotor.
Wil hier mee niet zeggen dat je dit moet proberen maar hou alle opties open.

The Race (0), 9 jaar geleden

Het probleem zat in het stuurslot: oplossing: even een knopje onder het stuur maken, die rechtstreeks op de startmotor aangesloten wordt. Als hij dan niet starten wil, kun je het contactslot 'omzeilen' en hem toch starten. Probleem opgelost dus.

Nogmaals dank allen voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.