Fiat Palio: Schakelt niet naar z,n 5

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Kennissen van ons hebben een palio weekend. Bij het rijden op de snelweg kon ze niet doorschakelen naar z,n 5e versnelling.wie weet wat het kan zijn?
Ik heb al gezocht op het forum en kwam bij verschillende types ongeveer hetzelfde probleem tegen en die gaven de koppeling de schuld. Is dit een fiat kwaaltje?

VtecJantje

Geplaatst door VtecJantje (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Palio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

TheGoose (0), 10 jaar geleden

Die van mij heeft een koppeling probleem gehad. Hij ontkoppelde niet 100% waardoor schakelen heel zwaar ging. Maar ik kon wel alle versnellingen gebruiken. Koppeling is vervangen en schakelt bijna als nieuw.
De Palio heeft kabel schakeling. Ik weet niet of de kabel voor de zijwaartse beweging van de pook defect of los kan zijn waardoor je bijvoorbeeld de hendel op de bak wel naar de 1 en 2 kunt trekken maar niet naar de 5 kunt duwen. Dit zou volgens mij ook effect moeten hebben op z'n achteruit. Schakelt hij nog wel naar de achteruit?

autobedrijf van breugel (0) PRO, 10 jaar geleden

Trek de pookjoes maar eens omhoog, dikke kans dat het schakelmechanisme gescheurd is.
Komt meer voor, van de week nog 1 vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Palio of stel zelf een nieuwe vraag.