Peugeot 607: verbranding werkt onvoldoende

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Ik heb een Peugeot 607 2.2 bouwjaar 2033 km 78000.
Rijden doet hij prima alleen zit ik nu al een maand met een storing .
Deze meld, verbranding werkt niet optimaal.
Ik heb zelf de code uitgelezen en kwam tot conclusie dat ik storing code p0141 heb.
De wijst op bank 1 sensor 2 nu ik zelf kreupel ben en even niks kan moest ik het laten doen.
De dealer heeft de lambda sondes na gekeken en waren goed.
Nu zeggen ze dat het misschien aan distributie snaar ligt en de motor iets van tijd is ???????
Maar de motor loopt goed na 78000 km kan de snaar toch niet versleten zijn.
Ook het koste plaatje 425 Euro ligt me wat zwaar op de maag.
Heeft iemand hier ervaring mee?

ton.s

Geplaatst door ton.s (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

P0141 - Lambdasensor bank 1, sensor 2 circuit verwarming.
De lambdasonde (eenmaal warm) werkt wel maar de fout zit in de verwarming of de bedrading van de verwarming.
Heeft niets met de distributie timing te maken.

Waar komt die melding "verbranding werkt niet optimaal" van daan?

ton.s (0), 10 jaar geleden

Dit wordt aangegeven d.m.v. emissie storing lampje en ook in de computer wordt dit aan gegeven als vuilverbranding werkt onvoldoende.
men zegt bij de dealer dat de lambda sondes goed werken maar, om nu meteen te gaan kijken of de distributie snaar nog wel goed is vind ik een vreemde diagnose.
misschien wel een slechte bougie of bobine, massa draad maar ik heb het idee die vent is kreupel en kan nu zelf toch niks.
ik heb er een slecht gevoel bij en ga dit ook bij de dealer melden dat het feest niet door gaat.

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

Bouwjaar 2003. Thans 2013. Distributiesnaar vervangen bij 120000 km of 10 jaar. Hoog tijd om de riem te vervangen. Pollution fault kan van alles zijn, maar niet de riem. Van slechte bougies tot bobine. Maar gezien de foutmelding loopt de lambda sensor opo zijn laatste benen. Autorijden is een dure aangelegenheid.

Een 607 is niet de goedkoopste in het segment......

harry4203 (400) PRO, 10 jaar geleden

hier zal idd hoogstwaarschijnlijk de lambdasensor defect zijn, maar een riem die bij deze motoren niet exact meer op tijd staat kan wel degelijk tot een emissiestoring lijden.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Een beetje dealer kan toch wel zien of de verwarming op de lambda's werkt of niet?.
Of is het er weer eentje die alleen maar op het kassie kijkt en vervangt wat het kassie zegt.

ton.s (0), 10 jaar geleden

Beste Heren,
allereerst bedankt voor de snelle reactie.
bij 10 jaar of 120.000 zou de riem misschien vervangen moeten worden maar, waarom geeft de pc in de auto dan storing bank 1 sensor 2 aan dit is een lambda sonde.
en ze zeggen! dat deze goed is ik ,zou gewoon zeggen draai er een andere in alleen maar om te controleren of de storing dan terug komt.
dit kan mij 450 Euro schelen. moet eerst maar is een goed gesprek hebben met de garage denk ik het rammelt aan alle kanten zo'n verhaal.
wat als het de riem nou niet is zeggen ze zeker het spijt ons? denk het niet komen ze wel weer met een nieuw idee en rekening.
nee zo hoort dat niet te werken.
blijf a.u.b. met mij mee denken dan komen we misschien met een beter idee.

heemskerk4251 (0), 10 jaar geleden

De distributieriem verdroogt na verloop van jaren. De kans op breuk wordt dan groot. Maar vervangen, dat beslis je natuurlijk zelf. Dus niet klagen als hij je onverhoeds in de steek laat met gigakosten als gevolg.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Ton,het is niet dat die riem MISSCHIEN vervangen moet worden,nee,hij MOET vervangen worden.
Tien jaar of 120.000km.
En het hoeft niet die riem te zijn,maar hij kan ook iets opgerekt zijn na tien jaar en storing geven.
Hij motr sowieso vervangen worden,storing weg of niet weg.

ton.s (0), 10 jaar geleden

beste Heren om nog even terug te komen op het probleem emissie storing die ik de laatste 5 maanden had.
bleek echt niet te gaan om de riem te gaan maar, maar gewoon een slechte isolatie om de kabel van een lambdasonde.
hoefde dus geen 500 euro te betalen. zo zie je maar het is net als in het ziekenhuis gewoon een second opinion vragen in een andere garage.
en deze was ook een Peugeot dealer. daar niks te betalen.ga daar zeker weer terug als ik wat heb.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

De riem is gewoon onderhoud,die laat je nu dus zitten omdat het de riem niet was.
Dat heeft dan niks met de storing te maken,maar zal toch vervangen moeten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.