Peugeot 106: Massaprobleem in rechter achterlicht?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Sinds een week heb ik een probleem in het rechter knipperlicht (snel knipperen). Eerst dacht ik dat één van de lamjes defect was maar dit bleek niet het geval te zijn. Bij nadere inspectie bleek alles rechtsachter mee te knipperen bij inschakelen knipperlicht, bij intrappen rempedaal ging het zelfs nog sneller knipperen. Bij inschakelen van het achteruitrijlicht ging zelfs mijn brandstofmeter "dansen." Na doormeting bleek ik op achterlicht en knippelicht een overload te hebben. Na wat contactspray gebruikt te hebben leek alles weer normaal maar vanmorgen was hetzelfde probleem weer terug. Links is alles normaal en ook rechtsvoor doet alles het normaal.

Er is recentelijk niets veranderd op elektronisch gebied, het probleem was er ineens. Wel heb ik een maand of 6 geleden een aanrijding gehad, er was iemand bij het stoplicht achterop mij gereden. Dit was op zich niet heel hard want alleen mijn kentekenplaat lag eraf maar kan het zijn dat ie hier toch op de een of andere manier een tik van heeft opgelopen en dat dat probleem zich nu pas laat zien? Waarschijnlijk zit het dan toch in de unit maar hopelijk is het op te lossen zonder de hele unit te vervangen?

Catelijne

Geplaatst door Catelijne (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

limbra (555), 10 jaar geleden

Mee knipperen van alle lampjes wordt meestal veroorzaakt door een slechte massa verbinding ,
of dit probleem door de aanrijding veroorzaakt is durf ik niet te zeggen , denk zelf van niet als alleen de kentekenplaat "geraakt" is .

Meet eens of je een goede massa op de achterlicht unit hebt , massa punt controleren / reinigen .
controleer tevens of de contacten (lamphouders) niet geroest zijn .

Wat bedoel je trouwens met "overload" ?

succes .

Catelijne (0), 10 jaar geleden

OL melding op multimeter. Lampfittingen zijn niet verroest en de lampjes zijn schoon. Waarschijnlijk maakt ie toch ergens slecht of geen contact omdat het even opgelost was door gebruik van contactspray. Ik vind het alleen vreemd dat het probleem er in één keer was en dat het zich alleen laat zien op de rechter achterlichtunit, de andere unit , voorzijde en de rest van de verlichting doen het gewoon normaal.

Er leek gisteren wel heel even sprake te zijn van kortsluiting in het achterlicht. Wat er nu meeknippert zijn het achterlicht, remlicht en knipperlicht.

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

OL...Open Loop, oftewel geen continuiteit

Catelijne (0), 10 jaar geleden

En wat nu te doen? Toch de unit vervangen?

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Als je van de massa van het achterlicht een los draadje naar een goed massapunt legt van de carrosserie ,wat gebeurt er dan ?

Catelijne (0), 10 jaar geleden

Kaleido1: dat ga ik vanavond eens proberen, dank voor de tip!

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Dat werkt idd meestal het best.

Catelijne (0), 10 jaar geleden

Nieuwe unit geplaatst (binnenwerk) en het probleem was opgelost! Iedereen bedankt voor de tips!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.