Volkswagen Polo: sissend geluid bij optrekken en als airco aanstaat

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Beste mensen,

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij vertellen waar het aan ligt.. Het gaat om het volgende: Wanneer ik de auto start en gas geef bij het optrekken en wederom (langzaam) gas geef in de tweede versnelling hoor ik een sissend geluid.. Dit is vooral alleen wanneer de airco aanstaat..

Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Achie1980

Geplaatst door Achie1980 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

audia4 (0) PRO, 10 jaar geleden

inspecteer eerst maar eens of de multiriem op spanning staat en of de spanner hiervan niet vastgerot zit.

riem gladversleten, uitgedroogd of baggervet door olielekkage kan natuurlijk ook.

Achie1980 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor de tip. Ik ben totaal niet handig met auto's, maar de multiriem is niet de distributieriem toch? deze heb ik zeer recent nog vervangen..

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Werkt de airco nog wel goed? Soms is dit beschreven geluid ook hoorbaar wanneer het aircosysteem onvoldoende gevuld is.

TheoStek (0) PRO, 10 jaar geleden

Klopt, sissen is afkomstig van een te hoge oververhitting.
zie het maar als een druppel water op een gloed hete plaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.