Fiat Stilo: Fiat stilo 1.6 16v P0300 P0302 engine fault na vervangen distrib

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

goedenmiddag allemaal.

Misschien dat iemand mij kan helpen bij het volgende probleem :

Ik heb 3 weken geleden mijn distirbutie riem laten vervangen van mijn fiat stilo 1.6 16v en sinds dit gebeurt is heb ik meteen na het vervangen last gekregen van een engine failure altijd als ik in de 5e versnelling rijdt , zo'n 3500 toeren. De auto gaat dan piepen en de motor management lamp gaat branden en op het schermpje krijg ik engine failure te zien.
Meerdere malen uit laten lezen de fout die de computer aangeeft is : p0302 haperende bobine.

Ondertussen heb ik de bobine vervangen van cylinder 2 en nieuwe bougies erin gezet. Dit mocht niet baten
De riem was niet bij een fiat dealer vervangen dus ik heb voor de zekerheid de motor timing laten checken bij de fiat en de moter stond blijkbaar iets van tijd. Dit hebben ze voor mij gecorrigeerd. Probleem nog steeds niet opgelost.
Toen heb ik bij de fiat dealer ook nog mijn gaskeppenhuis en de injectoren laten reinigen met een speciaal apparaat. Weer een hoop kosten en mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Nu denken ze bij de fiat dat mijn computer stuk is en deze zou ik moeten laten vervangen en dat zou me dan 700 euro kosten , maar het mooie is ze garanderen mij dan niet dat het probleem opgelost is! Dat is dus geen optie want 700 euro weggooien vindt ik een beetje te gek.

Ik ben van mening dat de monteur die mijn riem dus vervangen heeft ''iets'' kapot heeft gemaakt...

Kan iemand mij vertellen wat het meest waarschijnlijkst is welk onderdeel kapot is gegaan na het vervangen van de distributie riem die deze foutcode aangeeft ?
Voor het vervangen van de riem heb ik nog nooit last gehad van deze fout!
Het is mij dus iets te toevallig dat dit niet gebeurt zou zijn tijdens het vervangen van de riem

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het zoeken naar een oplossing , want ik ben nu ongeveer 700 euro verder en er is nog steeds niemand die me kan vertellen wat er eigenlijk kapot is!

Bij voorbaat dank alvast !

Vriendelijke groeten,
Wesley

wesley2711

Geplaatst door wesley2711 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

P0300 = Misfire gedecteerd - willekeurige of meerdere cylinders.
P0302 = Misfire gedecteerd cylinder 2.
Een misfire is het wegvallen van de verbranding in een cylinder. Dat hoeft niet per sé de bobine te zijn.
Een verkeerd mengsel kan het ook veroorzaken evenals een lekke klep of een probleem met een injector.
Heel soms is de ecu defect, maar dan heb je volgens mij continue geen vonk op cylinder 2.

Een verkeerd mengsel is te zien aan de zogenaamde "Fuel trim". Die moet rond het middenpunt (0%) zijn.
Bij grote afwijkingen is er iets niet goed met het mengsel.
Lekke klep kan geconstateerd worden m.b.v. een lektest.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.