Peugeot 307: Achter mistlamp brand niet

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1587 cc

Geachte forum leden
Ik heb een peugeot 307 waarbij de achtermistlamp niet brand Ik heb zelf al de zekeringen gekontroleerd deze zijn volgens mij goed.
dan heb ik in de achterbak bij het achterlicht links de contactblok die van de voorkant komt opgemeten met het achterlicht aan en het contakt slot ook aan en de mistlanp achter ingeschakeld
Ik zou dan op 2 draden spanning moeten hebben maar ik heb alleen spanning van het achterlicht maar van de achtermistlamp geen spanning (dus moet het aan de voorkant zitten )
Op het daschbordbrand de controlelamp voor de achtermistlamp wel
Wat zou dat kunnen zijn
Volgens mij is de schakelaar goed (omdat het controlelampje wel brand als ik schakel) zou deze kapotzijn dan zou ook de contolelamp niet branden toch ?
Zit er nog ergens een verborgen zekering of een relai dat moet schakelen ?
wie helpt mij op weg om dit op te lossen en zeker alvast bedankt
e de waele

Edewaele

Geplaatst door Edewaele (60) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 10 jaar geleden

Zit er een trekhaak op de auto?

Edewaele (60), 10 jaar geleden

Ja maar ik krijg bij de contactblok in de koffer ruimte al geen stroom van af de voorkant dan zit er toch iets van voor niet goed
Het zij een relais of een zekering ?
Zit er aan de achterkant ook een relais ?
en waar zit de zekering voor de mistachterlamp ? In de beschrijving zie ik die nergens staan wel van de andere verlichtingen
e de waele

harry4203 (430) PRO, 10 jaar geleden

weet je dat heel zeker? zit je niet na de trekhaak te meten? sluit anders de verlichting ff weer origineel aan, zonder de trekhaakbedr ertussen.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Schakelaar kan defect zijn ook al brand het lampje in de schakelaar , komt er voeding uit de schakelaar ?

Edewaele (60), 10 jaar geleden

Hij brand weer maar wat het nu precies is geweest ik weet het niet Of het nu toch aan de voorkant heeft gezeten Ik heb daar aan de onderkant eens flink aan de draden bewogen en wat heen en weer getrokken nadien is hij gaan branden.
deze trekhaak zit er al op van 2006 en heeft altijd goed gewerkt Ik hoop dat het zo blijft
Ik heb eigenlijk aan de achterkant niets gedaan of veranderd dus ?????
Maar zeker iedereen weer bedankt voor het meedenken en een prettig weekend
van uit de koewacht in zeeland
e de waele

Edewaele (60), 10 jaar geleden

Probleem is opgelost zie bovenstaande bericht
e de waele

Edewaele (60), 10 jaar geleden

Probleem is opgelost zie bovenstaande bericht
e de waele

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum