Fiat Punto: stotteren en inhouden laagtoerig

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2L

goeie dag,

ik heb een fiat punto 1.2 60 S (188AXA1A; 188BXA1A) (44kW) uit 2005.
nu wil het echter dat hij stottert en inhoud laagtoerig <3500
bij het uitlezen geeft hij een algemene ontstekingsfout en een keer ook een ontstekingsfout op cilinder 2.
bougiekabels heb ik doorgemeten, deze zijn goed. toch heb ik ze vervangen. bougies zijn vervangen, beide bobines zijn vervangen.
ik heb een compressietest gedaan, elke cilinder gaf boven de 12 bar aan, de kleppen zijn dus nog in orde en sluiten goed af.
de computer is getest, deze is ook niet de schuldige. heeft iemand een idee wat het kan zijn?

groeten bart

bertus89

Geplaatst door bertus89 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je het probleem en de foutcode(s) alleen op gas of ook op benzine?

bertus89 (0), 10 jaar geleden

foutcodes niet afzonderlijk geprobeerd maar het probleem hield ook aan op gas. echter toen ik de bobines vervangen heb toen was het een twee weken goed, daarna begone het langzaam aan weer slechter te worden.

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Het is niet omdat je compressie boven de 12 bar uit komt dat je motor niet kan gaan stotteren door een slechte klepspeling. Zeker controle doen en vooral daar hij op LPG draait. 't controleren is maar een kwartiertje werk bij deze motor. Wel bij koude motor controleren!
Bougies niet op tijd vervangen zorgt ervoor dat je kleppen veel sneller inslaan en je je kleppen vaker moet regelen.

bertus89 (0), 10 jaar geleden

nee klopt, maar dan gaat het om een beetje stotteren denk ik.
ik heb nu echt het idee alsof hij op 3 cilinders loopt op dat moment.
maar ik zal het zeker even nakijken dit weekend.
bedankt!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.