Fiat Multipla: Dynamo stuk..

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Even de dubbel check bij jullie.

Met 120 op de klok ging ineens accu lampje branden, naja accu, dit is toch het lampje wat de laadspanning op de Dynamo checkt ?
En we moesten nog even dus, radio uit, lampen uit en gaan... nog even gekeken of het lampje bij bv 60 a 80km/pu uit ging maar dit was niet het geval..

Terug naar huis eigen alles best goed, maar inmiddels donker dus lampjes aan..
totdat ik de wijk in tufte... mmm lampjes toch wel heel zwak. en ineens meer lampjes die aangingen, abs, stuurbek, etc.. naja snel parkeren motor aanlaten en de multimeter op de accu.

In belaste stand met motor dus nog aan (lampen uit) 11,05V
motor uit. 12,3 a 12,4V..

morgen als het weer licht is nog even kijken of hij wil starten (denk het niet) en op de dynamo zelf eens meten...

Ik zeg met 150.000 op de klok dynamo overleden.... ? maar wie weet kijk ik er verkeerd tegenaan.

arjene

Geplaatst door arjene (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Multipla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arjene (0), 10 jaar geleden

en nog maar eens meten,

12,6 met lanpjes uit op accu polen.
13.0 met lampen uit.

En "accu lampje" blijft branden...

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Dynamo cq. spanningsregelaar overleden. Laadspanning is te laag. Moet in vol belaste toestand minimaal 12,8 volt laden maar meestal zit het ergens tussen de 13,7 en 14,4 volt.

arjene (0), 10 jaar geleden

Dynamo eronderweg gekomen... Goed aan zijn einde..... Vervangen voor een nieuwe : opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Multipla of stel zelf een nieuwe vraag.