Fiat Punto: Punto 75 valt uit (te weinig benzine?)

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 multi point injection

Beste mensen. Ik ben nu al 4 weken bezig met een punto die ik niet aan de praat krijg. Onder hevige regen is de auto schokkerig tot stilstand gekomen. De brandstofpomp scheen een heel hard geluid te maken op het laatst. Deze heb ik vervangen maar zonder resultaat. Hierna de bougies vernieuwd, samen met de bdp sensor. Ook heb ik de bobines gewisseld om te kijken of dit iets uithaalde, net zoals de ECU. Dit haalde beide niks uit. De distributieriem ligt er goed op, dus de ontsteking staat goed. Na een idee om er remreiniger in te spuiten, sloeg de motor, na al de voorgaande punten te hebben nagekeken/vervangen, aan. Hij blijft dan ook lopen op benzine. Zodra ik begin te rijden valt hij boven de 20km/u ongeveer uit. Ik ben radeloos.. Heb al 2 verschillende brandstofpompen gehad en ik hoor ze draaien maar toch krijg ik de indruk dat er te weinig benzine komt. Wie kan mij verder helpen?

johannisvens

Geplaatst door johannisvens (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Brandstofpomp krijgt ook echt 12 volt? Niet een stuk minder?

Meet eens de brandstofdruk op. Misschien een drukregelaar die overleden is.

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat te denken van een verstopt Filter, of een drukregelaar waarin stukjes pomp te vinden zijn??

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Ik kan geen brandstoffilter vinden.. Ben ik nou zo stom? Of is het dat zwarte kastje waar een blauw slangetje naartoe loopt vanaf het spruitstuk? Waar vind ik trouwens de drukregelaar? De spanning op de pomp is en blijft 12v..

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

dat kastje is de zg canister. actief koolstoffilter. Het brandstoffilter zit onder de auto tussen de brandstoftank en de benzinegallerij, daar zijn de injecteurs op aangesloten en de drukregelaar.

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Oke ik heb het brandstoffilter gevonden. Er stond een datum op, 24-01-06. Misschien wel slim om te vervangen? Kan dit ook verklaren waarom de auto sinds hij uitviel, helemaal niet meer start? Er kwam naast benzine, een beetje doorzichtige vloeistof die er als olie indrijft, uit tijdens het loshalen van de filter..

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Water in de brandstof_??!! (je zei toch dat het is gebeurd tijdens een stortregen!)

Filter wisselen, leidingen leeg laten lopen, liefst de tank leegmaken- schoonmaken en vullen met schone benzine.

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Hey ja het is inderdaad water. Heb er wat druppels water bijgegooit en dit ziet er hetzelfde uit. Morgen nieuwe erop zetten en hopelijk kan ik dan de oplossing posten. Dank voor jullie meedenken zover!

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

BINGO!!!!!!..(dieseloie?? koelvloeistof??? remvloeistof??? het hoort er allemaal niet in.... Zorgen dat de tank ook schoon is anders kost het nog een filter.. Ik heb wel meegemaakt dat in de lpg olie te vinden was... Ook heb ik meegemaakt dat ik met de benzine mee diesel tankte... En je gelooft het of niet, maar de meeste transport van brandstoffen of smeermiddelen gaat door 1 en dezelfde lange afstand leiding. Raffinaderij --Benzine Depot.. Verschillende vloeistoffen na elkaar bv om 3 uur vertrokken komt bv om 6 uur aan. Het einde van soort 1 is het begin van soort 2. Ik heb vernomen dat slechts een meter nodig is om zeker te weten dan er geen gezamelijk produkt in de leiding is.. Snijden noemt met het weghalen van die meter mengsel. Meestal gaat het goed, maar????? Vraag eens na bij de pomp, misschien hebben meerderen gelijke klachten....

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Dit klinkt wel als een logische oorzaak ja. Maar hoe kan ik er zeker van zijn dat al het water eruit is? Ik heb geen apparatuur om te spoelen of iets dergelijks. Vanavond zet ik de nieuwe filter ertussen.

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Het is gelukt! Ongeveer een halve liter water in de tank gevonden.. Alles goed doorgespoelt en hij loopt weer met de nieuwe filter. Dank jullie voor het meedenken;)

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Er is toevoeging te koop, welke het laatste beetje water elimineren kunnen. 1 blikje oid in een bijna volle tank en het laatste kleine beetje water zal daarna waarschijnlijk weg zijn..

johannisvens (0), 10 jaar geleden

Ik heb eerst de tank helemaal leeggemaakt en schoongemaakt met een doek. Daarna nieuwe benzine erin en met de aangesloten pomp alles naar voren laten stromen en opgevangen met een emmer totdat er geen water meer bij kwam. Dit moet voldoende zijn denk ik toch?

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

ik hoop het voor je, Het water kan overal zitten en de aanzuigleiding zit net boven de bodem. En water is zwaarder dan bezine en dus onderin..

Een prima product

http://www.wynns.nl/Index.php/nl/x/30?cI...

Halfords heeft het of kan het bestellen hoop ik...

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]BINGO!!!!!!.. En je gelooft het of niet, maar de meeste transport van brandstoffen of smeermiddelen gaat door 1 en dezelfde lange afstand leiding. Raffinaderij --Benzine Depot.....[/quote]
Misschien in de jaren ´60, maar de laatste 20 jaar zijn dit separate leidingen.!

cor van jaarsveld (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat wil zeggen dat er minstens 5 leidingen naast elkaar van pernis naar Duitsland en verder liggen.. maar ok ik heb dit antwoord min of meer uitgelokt. Al de verschillende maatschappijen inclusief defentie maken gebruik van het stelsel... De fouten welke ik heb meegemaakt werden meestal door de chauffeur van de tankauto gemaakt.. Verkeerd product in de verkeerde ondergrondse tank storten oid.[quote=Ralf_Jensen][quote=cor van jaarsveld]BINGO!!!!!!.. En je gelooft het of niet, maar de meeste transport van brandstoffen of smeermiddelen gaat door 1 en dezelfde lange afstand leiding. Raffinaderij --Benzine Depot.....[/quote]
Misschien in de jaren ´60, maar de laatste 20 jaar zijn dit separate leidingen.![/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.