Fiat Seicento: Schudden / trillen bij optrekken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900

Na vervangen van de onderste motorsteun trilt de auto met optrekken.
Het is als of er onbalans in de wielen zit maar dan erger.

Hij doet het alleen met optrekken bij constante snelheid is het over.

De wielen voor en achter heb ik gewisseld om onbalans uit te sluiten.

Zou het kunnen dat door de losse motorsteun de motor zover is gekanteld dat de aandrijfassen krom zijn geworden.
En is er een manier om dat te controleren.

Ik heb de ander motorsteunen ook bekeken die zijn niet gescheurd.

Ik heb ook gelezen dat het kan komen door versleten tripode bij de versnellingsbak maar omdat hij voor vervangen van de gebroken
motorsteun het prima deed denk ik niet dat het slijtage is. (al zou dat bij 178.000 km misschien niet eens zo gek zijn)

djjr1982

Geplaatst door djjr1982 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

djjr1982 (0), 10 jaar geleden

Ik kan er nog bij vermelden dat het schudden alleen is bij optrekken als je harder dan 60 a 70 km/h rijdt.

Tot 6o km/h is er niets aan de hand. Hierdoor is het ook voornamelijk in de hoogste versnellingen.

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 10 jaar geleden

Klinkt toch wel alsof het inderdaad van een aandrijfas komt.
Misschien doordat de motor met het nieuwe rubber een andere stand inneemt dat je het nu voelt.

djjr1982 (0), 10 jaar geleden

Dat zou inderdaad wel een mogelijkheid zijn.

De motorsteun was niet stuk maar de middelste bout was helemaal weg waardoor de motor weg kantelt als je optrekt.
Mogelijk heeft er al tijden een cm ruimte op gezeten waardoor de motor met trekken iets meer kon kantelen als nu.

Ik zal er een een paar ringen tussen doen om de stand van de motor iets de veranderen misschien is het dan over.

djjr1982 (0), 10 jaar geleden

Het probleem is iets minder met de ringen tussen de motor steun maar nog niet over.

Nu zag ik dat je het gedeelte van de tripode wat aan het uiteinde van de aandrijf as los kan kopen en dat is vrij makkelijk te vervangen.
Die heb ik wel eens eerder los gehad om een ashoes te vervangen.

Nu las ik alleen dat je ook het gedeelte waar ze in schuift moet vervangen. Dit zit echter in de versnellingsbak.

Kan iemand mij vertellen of je dat gedeelte kan verwijderen zonder heel de bak te hoeven demonteren.

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 10 jaar geleden

Normaal gesproken moet je die er met enige kracht m.b.v. bijvoorbeeld een bandenijzer uit kunnen wippen.
Wel even opletten dat je geen keerring beschadigd.

djjr1982 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, ik ben er nog niet aan toe gekomen om ze te vervangen.
Maar ga het zeker proberen, het is verder een fijn autotje

Ben nog even opzoek naar dit onderdeel voor een leuke prijs.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.