Fiat Ducato: Ducate melding achterdeuren open

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel

Bij deze een vraag over een Ducato, hij geeft een melding op het dashboard dat de achter deuren open zijn.
Daarnaast blijft ook de binnenverlichting achterin de bus branden.
Ook is het niet mogelijke om de bus op slot te doen, de enige deuren die op slot kunnen met de sleutel zijn Links voor, en de achterdeur, de schuifdeur rechts en portier rechtsvoor kunnen niet op slot omdat er geen slot in de deurklink zit.

Ook de centrale vergrendeling reageert niet op het knopje dat zelf in de bus zit.

Mijn idee is dat het probleem zit in het slotmechanisme in de achterdeur, maar voor de zekerheid zou ik graag even horen wat jullie denken.

P.S het betreft dus een bus met 2 deuren achterin dus geen achterklep

Groeten

mike006

Geplaatst door mike006 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

zwartepiet (65), 10 jaar geleden

fout zit in de schuifdeur
schakelaartje op het vaste deel van de zijkant zit in het stukje met de contactpunten erop
plastiek stukje uitbouwen en het schakelaartje er uit halen aan de achterkant
nooit geen problemen meer

maximum 5 minuten werk

mike006 (0), 10 jaar geleden

Oke dat ga ik dan proberen, centrale vergrendeling werkt dan weer gewoon?

Bedankt

Derkzen (0), 7 jaar geleden

Even een vraagje
Ik heb dit probleem met de schuifdeur sinds kort ook
Het lampje deur open blijft branden en de c.deurvergrendeling werkt niet
Als ik tegen de achterbuitenkant in het midden tegen de schuifdeur druk en vergrendel, werkt de vergrendeling wel.
Probleem zit dus inderdaad in het schakelaartje in de achterstijl
Mijn vraag is, als ik het schakelaartje er uit haal, wat werkt er dan niet meer. Waar dient dat schakelaartje voor?
Wie kan me dat vertellen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.