Collega's
Zit met een probleem, heb hier een primera staan.
En deze wil niet starten. Vrijdags stilgezet, smaandags niet meer willen aanpakken.
Startmotor gaat rond.
Heb geen stroom op brandstofpomp, geen motorcontrolelampje, krijg geen verbinding met testkast,en heb geen vonk volgens mij.
Als ik zelf het relais vd pomp doorverbind, dan loopt de pomp.
Lijkt mij of er een of ander hoofdrelais tussen zit ergens?
Maar waar?
Dealer gebeld, en deze waren uiteraard zeeeeeer behulpzaam.
Heb stroom op relais vd brandstofpomp, de massa zal hij wel via de ECU krijgen? Evenals de injectors enzo.
Alle zekeringen zijn goed, onder dashboard en onder motorkap.
GR berry
Geplaatst door berryrst (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden
[quote=berryrst]Dealer gebeld, en deze waren uiteraard zeeeeeer behulpzaam.[/quote]
ja,er zitten arrogante tussen,weet er helaas alles van.
Heb ff gekeken op een schema van een almera (zelfde motorcode) en voeding van brandstofpomp,controlelampje en injectoren komen allemaal van +15.
Contactslot oid wel oke? En vanzelfsprekend ook massa van computer zoals je zelf al aangaf...
berryrst (0) PRO, 10 jaar geleden
Massa v computer, deze zit bij de middenconsole ofniet?
Contactslot is denk ik wel oke, krijg wel 15+ op voeding v relais, ga zo even kijken of ik wel een vonk krijg.
GR berry
Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden
Lijkt mij een kwestie van defect relais van de ecm.
berryrst (0) PRO, 10 jaar geleden
Ton je was megaaa warm met je oplossing.
Dankzij jouw hulp stukken wijzer geworden, en uiteindelijjk de auto weer aan het lopen gekregen!
De oplossing:
Als ik het relais vd ecm zelf schakelde met de hand, liep de auto.
En kon ik storingen uitlezen.
De voedingen waren oke. en de bedrading tot aan de ecm was oke.
Alleen was er lichte corrosie door vocht bij de stekker vd ecm en in de ecm zelf.
Alles schoongemaakt, signalen gemeten. Alles was oke.
Massa, voedingen, alles.
Aansluiting 31 op de ecm is een massa vh relais.
Als ik deze aan de massa legde met een spanningszoekertje werkte alles.
Dus heb een extra relais geplaatst wat deze massa nogmaals schakelt.
Alles in mekaar gebouwd en klaar.
Bedankt voor de hulp!
GR berry
Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden
Graag gedaan Berry.