Fiat Punto: geen spanning bij brandstofpomp

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 i turbo

Heb onlangs een Fiat Punto GT (1994) gekocht waarbij er dus geen spanning staat op de + van de stekker van de brandstofpomp bij ingeschakeld contact.. Dit heeft de vorige eigenaar opgelost door een kabel te trekken ,12 volt rechtstreeks vanaf de accu en de spanning is te onderbreken dmv een tuimelschakelaar , en de kabel is dus aangesloten op de + en - van de brandstofpomp. Het is dus mogelijk , indien je vergeet na gebruik van de auto de pomp weer met de tuimelschakelaar uit te schakelen..... Dit moet dus anders. Ik wil de originele bedrading het liefst in oude staat herstellen en dan werkend. Zoniet, dan wil ik de kabel van de pomp gezekerd en geschakeld via het contact maken.

Waar zitten de brandstofrelais bij deze auto ? Kunnen er andere redenen zijn waarom er geen spanning op de pomp komt?. Ook werkt de aanduiding van het brandstofniveau niet correct Daarom ga ik ook een ander compleet pomphuis monteren. Ik vermoed dat het aan de opnemer die op het pomphuis zit defect is. Maar wellicht heeft het een met het ander te maken en is de aansturing er niet of kapot. Er zit geen alarmsysteem of startblokkering of code op deze auto .

Is het bij de GT van 1994 zo dat als je de brandstofpomp wil vervangen , de gehele brandstof tank er onderuit moet? Ik heb nog een andere Punto, een 75 waarbij de pomp onder het luikje zit en vanaf de bovenzijde vastzit op de tank met een plastic ringmoer. Dat is bij deze GT dus niet zo , echter is het pomp wel hetzelfde.

Graag ideeen of schema en tips hierover gevraagd mvg Jacques.

jacques1967

Geplaatst door jacques1967 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je alle zekeringen gecontroleerd? vooral F2 van 10 amp.
brandstofrelais schijnt in de zekeringenkast in de motorruimte te zitten. Afhankelijk van wat voor zekeringenkast de positie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.