Peugeot 106: motor pakt niet aan

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

motor draait wel rond maar pakt niet aan bobine kabel eraf gehaald en vonkt niet bobine doorgemeten bij de bosch dienst maar deze is goed wie helpt mij verder

goheuvel

Geplaatst door goheuvel (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

bdp-sensor waarschijnlijk kapot.Geeft ie niet aan als foutcode.

goheuvel (0), 10 jaar geleden

kan niet uitlezen

goheuvel (0), 10 jaar geleden

de bd sensor is dit toevallig de blauwe sensor onder de verdeler

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

nee,sorry in 1991 had ie nog geen bdp-sensor!Tegen de zijkant van de verdeler zit een rechthoekig kasje wat met 2 torxschroefjes vastzit.Kabel loskoppelen,dan 2 schroefjes eruit draaien,en kastje demonteren en vervangen.Je kunt het beste eerst een andere regelen zodat je kunt zien dat aan de achterkant van dit kastje contacten zitten zodat je het niet stuk maakt.Bij een nieuwe wordt een soort gel bijgeleverd die tussen de 2 montagevlakken moet worden gesmeerd zodat er een goed contact ontstaat zodat de warmte van het kastje goed wordt afgevoerd.Deze kastjes gaan graag kapot,en dan krijg je geen vonk meer,en slaat ie dus niet aan.Succes!!

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

blauwe sensor onder de verdeler is waarschijnlijk de koelvloeistof sensor, grijs, blauw en bruin heb je mogelijk (instrumentenpaneel, motor computer, koelvin, elk gebruikt een eigen sensor)
bdp-sensor zit meestal aan de voorzijde bij de bak. tussen de blok en bak

tevens als je hem op contact zet brandt dan ook de motordiagnose lampje.
deze moet namelijk dan branden. na het starten gaat deze dan uit zolang er geen storing aanwezig is.

BStreak (0), 10 jaar geleden

[quote=bieuwke]nee,sorry in 1991 had ie nog geen bdp-sensor!Tegen de zijkant van de verdeler zit een rechthoekig kasje wat met 2 torxschroefjes vastzit.Kabel loskoppelen,dan 2 schroefjes eruit draaien,en kastje demonteren en vervangen.Je kunt het beste eerst een andere regelen zodat je kunt zien dat aan de achterkant van dit kastje contacten zitten zodat je het niet stuk maakt.Bij een nieuwe wordt een soort gel bijgeleverd die tussen de 2 montagevlakken moet worden gesmeerd zodat er een goed contact ontstaat zodat de warmte van het kastje goed wordt afgevoerd.Deze kastjes gaan graag kapot,en dan krijg je geen vonk meer,en slaat ie dus niet aan.Succes!![/quote]
Hallo, ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem met mijn 205, enig idee hoe dat rechthoekige kastje heet?? Of eventueel een tekening hiervan zodat ik eentje kan halen?

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

Ontstekingsmodule,Succes!

BStreak (0), 10 jaar geleden

[quote=bieuwke]Ontstekingsmodule,Succes![/quote]
Hiep hiep hoera!! Net een nieuwe ontstekingsmodule opgehaald en in de 205 gezet....starten-lopen!!! Wat ben ik blij zeg!! Wat super dat deze site bestaat!! Voor mij als amateurvrouwtje een hele goede uitkomst!!! Peugeotje stond al 2 weken stil en had alles al vervangen, bobine, verdeelkap, rotor, bougiekabels, bougies....en nog wilde het ding niet starten...pffffff en dan zo'n klein ding wat de oorzaak is.... maar ik kan weer rijden en heb mijn vrijheid weer terug :-) Heel erg bedankt!!!!!!

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

Graag gedaan!Leuk dat je je vrijheid weer terug hebt!

Jeroen1978 (50), 10 jaar geleden

Een vrouw die aan auto's sleutelt, vind ik stoer :)

BStreak (0), 10 jaar geleden

[quote=Jeroen1978]Een vrouw die aan auto's sleutelt, vind ik stoer :)[/quote]
hahaha ja dat is weer eens wat anders he ;-) maar soms moet je....als ie niet start krijg ik hem ook moeilijk naar een garage haha en zelf maken is toch geld besparen, want heb al genoeg geld in het dingetje gestoken dit jaar ;-)

sgm (0), 10 jaar geleden

Tip: voor de volgende keer, eerst advies vragen en pas iets (kostbaars) vervangen als het vrijwel zeker de oorzaak is. Zeker als je het zelf doet, want dan hoef je geen werkplaatstarief in rekening te brengen. Ook bestaat de kans dat je nieuwe problemen introduceert, b.v. door de bougiekabels in de verkeerde volgorde te plaatsen. Dan ben je nog verder van huis. Figuurlijk dan, want in dit geval stond de auto thuis :-)

goheuvel (0), 10 jaar geleden

Jaaaaa onstekingsmodule was kapot

allemaal bedankt

Dave81 (0), 10 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 106 1.1 van 1997. Wel starten maar niet aanslaan.
Drie weken geleden de bobine vervangen en gelijk nieuwe bougietjes erin geknutseld maar nu doet ie weer hetzelfde.

Na wat meetwerk komen we er achter dat ik geen plus krijg bij starten (of op contact) op de connector van de bobine.

dbp-sensor hebben we doorgemeten en die zou goed moeten zijn.

Na verder onderzoek "voelt" het dubbele "start" relais aan alsof maar één kant inschakelt, haal je het relais los en bedien je de spoeltjes handmatig dan werken ze wel allebei.
Mogelijk zit er dus een probleem in de aansturing naar dat relais.

Heeft iemand misschien een tip hoe dit met 100% zekerheid te constateren of misschien nog andere dingen waar we naar zouden kunnen kijken ?

goheuvel (0), 9 jaar geleden

Ontsteking module vv

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum