Toyota Starlet 1993: Starlet rem problemen

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5d

Beste,

Mn vriendin had vanmiddag een lampje op het dashboard. Ben er met de andere auto even gaan kijken, en remsysteem geen druk meer een plasje remvloeistof onder de auto. Auto onder begeleiding mee naar huis genomen, en er lekt dus ergens remvloeistof, ik kan niet echt ontdekken waar het vandaan komt, de brandstof tank is aan die kant (linksachter) ook behoorlijk nat van de remvloeistof.
Zijn er hier ervarings deskundigen die me kunnen vertellen wat er lek is en wat ik dus moet gaan vervangen?

bazz81

Geplaatst door bazz81 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

De remleiding boven de tank is naar alle waarschijnlijkheid doorgerot .

Dit komt vaker voor op deze plek omdat dit dicht bij de wielkast zit .

Maar is geen probleem dit is goed te verhelpen .

Gewoon een stuk gezonde leiding opzoeken * en van af hier opnieuw naar achter opbouwen met koperleiding .

Er zijn mooie busjes in de handel om de koperen leiding met de stalen te koppelen .

De stalen moet je enkel trompen en de koperen dubbel trompen dit maakt een prima afdichting met een enkele remleiding wartel .

Er zijn ook fittingen met een knelring maar hiermee heb ik nog niet gewerkt .

Dit gaat prima want je kunt ook komplete leidingen kopen maar is kostbaar en een rotklus omdat de tank dan losmoet en deze is meestal op zo'n jaartal al aardig verrot .

Gewoon de koperenleiding over de tank heen steken zodat je de tank niet hoeft los te halen .

Ik heb er al een stuk of wat gerepareerd op deze manier die rijden nog steeds rond .


* onder de leidingbeschermer onderzijde links is de leiding meestal in prima staat .

bazz81 (0), 10 jaar geleden

En dan zoek je zelf een nieuwe route voor de leiding rond de tank? Koperen leiding kan ik dat aanschaffen bij de brezan of moet ik echt naar een speciaalzaak? Welke diameter leiding heb ik nodig?

daandc (0) PRO, 10 jaar geleden

Een tijd geleden maar volgens mij 4.75 mm .

En je kunt gewoon eventjes kijken hoe je de leiding laat lopen zorg wel dat je deze goed vast zet met iets van klemmen of zo tegen het trillen of doorschuren.

bazz81 (0), 9 jaar geleden

Late reactie maar is uiteindelijk bij de garage voorzien van een nieuwe koperen leiding.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.