Fiat Brava: brava slaat niet aan na vervangen krukas

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Hoi mede mensen hopelijk kunnen jullie me helpen ik heb zonet van een brava 1.4 waarvan ik 1klep heb moeten vervangen en de nokkenas (slijtage) dacht de distributieriem ook maar even mee te vervangen wie weet wanneer deze de laatste keer gebeurt is maar ik heb nu alles terug opgebouwd maar deze draaid stroef dacht dat ik misschien de bouten te vast had gedraaid van de nokkenas deze even los gemaakt nog eens geprobeerd nog niets (nog steeds stroef lijkt alsof de batterij niet sterk genoeg is maar heb een zware gebruikt die recent is) alles staat op punt de krukaspolie en de nokkenas mooi op bpd gezet maar wilt gewoon niet aanslaan misschien iemand tips waar ik nog kan gaan zoeken benzine komt aan gas ook alle reacties welkom

groetjes

lano

Geplaatst door lano (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Brava? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Hebben ze in België geen leestekens? De dood gewone punt plaatsen zou als een stuk makkelijker lezen worden.

Ik zou even kijken of je 1 cilinder in BDP staat (bougie er uit en schroevendraaier er in) en de kleppen van de 4 cilinder op tuimelen.
Als dat zo is dan de riem er af en draai de nokkenas rond draaien heb je misschien de met de lager kappen een foutgemaakt

maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden

heb je wel olie op de lagerkappen gedaan voordat je alles vast zette?

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Die lagerkapjes zijn maar op een manier en op volgorde te monteren !! Vaak staan er cijfers op en/of een pijl voor de richting naar de distributie .
De eerste bij het kamwiel kan niet fout maar de rest wel. Haal ze een voor een los om te zien welke er niet goed geplaatst zijn.
Bij vastzetten gewoon de waardes die er voor gegeven worden aanhouden.
Hopelijk ben je nog niet te laat.

Succes.

lano (0), 10 jaar geleden

Beste mensen dit is allemaal gedaan sorry was niet duidelijk genoeg misschien alles staat op bdp alles goed met olie ingesmeerd maar denk de fout te hebben gevonden ik Heb ook een nieuwe pakking van de culasse gezet en denk dat daar de fout kan liggen want als deze verkeerd staat heeft men verteld kan vergoed zijn dat die niet goed rond gaat of traag en olie lekkage veroorzaken en de circulatie van water is ook niet ok dan of klopt dit niet wat men hier verteld alvast bedankt voor jullie reacties allen


Groetjes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Brava of stel zelf een nieuwe vraag.