Peugeot 206: Veertje contactslot stuk, sleutel blijft in startstand staan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Beste mede klussers,

Vanochtend startte ik m'n auto en bleef de startmotor in een keer meedraaien, waarbij ik tot mijn verbazing merkte dat de sleutel in de startstand bleef staan. Het veertje zal gebroken zijn.

Iemand ervaring hiermee om dit te vervangen?

Bedankt, vriendelijke groet
Michel

Michel _73

Geplaatst door Michel _73 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Slot vervangen

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Als je een los blokje aan de onderkant hebt zitten van je contactslot , zit daar als je geluk hebt het verende gedeelte in , anders inderdaad het hele slot vervangen.

LuckyMe (0), 10 jaar geleden

Bij onze 206 (ook uit 1999) hadden we niet meteen door dat de veer stuk was. Omdat de startmotor toen bleef draaien tijdens het rijden is deze uiteindelijk kapot gedraaid.
Advies van de garage was om het hele contactslot te vervangen. Dit hebben we i.v.m. de kosten vooralsnog niet gedaan. Mocht je dit ook overwegen moet je er wel aan denken als je hem uitleent of naar de garage brengt iedereen eraan herinneren de sleutel met de hand terug te draaien!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum