Fiat Seicento: Ruitensproeiers

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900

Beste forum leden,

Ik heb even op het forum lopen zoeken maar kon zo 1,2,3 niks vinden.

De ruitensproeiers bij mijn vrouw haar auto doen het slecht tot niet, af en toe komt er wat vloeistof uit maar in de meeste gevallen niet terwijl je het pompje wel hoort lopen slangetjes zijn na gekeken en deze zijn ook schoon.
Zowel voor als achter werken ze slecht.
Zit zelf te denken aan een verstopping in het vloeistof reservoir alleen kan ik deze er zomaar uithalen zonder al te veel moeite?
Heeft iemand van jullie mss nog een idee wat het nog meer zou kunnen zijn.
Ik hoor het graag.

Lars.bianca

Geplaatst door Lars.bianca (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

Tankje zit rechtsvoor achter het binnenscherm in de wielkuip.
Probeer eerst eens de sproeiers door te prikken; dit gaat het gemakkelijkst met een draad van een staalborstel
(even een draad eruit trekken met een tang)

Succes.

wisizu (0), 10 jaar geleden

Houd ook rekening met de mogelijkheid dat de koolborstels ( 1999) versleten zijn en het hele pompje vervangen moet worden.

Hans4040 (190) PRO, 10 jaar geleden

@wisizu...pompje loopt, dus koolborstels zijn niet versleten.

wisizu (0), 10 jaar geleden

Hans4040 & Lars,

Uit eigen ervaring met Berlingo 2002, pompje liep wel, maar krachteloos. Dezelfde symptomen die Lars beschrijft.
Pompje was niet duur ( € 15,= ?), plaatsing was duidelijk duurder, maar probleem is sindsdien geheel over !

Lars.bianca (0), 10 jaar geleden

Is opgelost zat een klein gaatje in het waterreservoir die is nu gemaakt dus werkt weer.
Thnx voor de adviesen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.