Peugeot 206: Kachelweerstand Peugeot 206

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste allemaal,

Mijn kachel doet het enkel in de vierde stand, waarna ik er relatief snel achterkwam dat dit komt door een defecte kachelweerstand. Nou heb ik geprobeerd te zoeken naar de kachelweerstand, maar ik kan deze maar niet vinden. Wie weet waar ik deze kan vinden?

Het betreft een Peugeot 206 uit '98 met (handmatige) airco.

Alvast bedankt,

sanjoe

Geplaatst door sanjoe (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

op de bijrijderskant op je rug gaan liggen en achter je dashboardkastje naar boven kijken
daar zie je de recirculatieklep zitten. deze zet je op recirculeren en dan zie je hem zitten. kwart slag draaien en dan heb je hem los, stekker los halen en je hebt hem
advies controleer de stekker ook of deze niet gesmolten is. dit komt een enkele keer voor dat dit gebeurt

sanjoe (0), 10 jaar geleden

Hartelijk dank! Ik heb de kachelweerstand inderdaad kunnen vinden op de genoemde plek, maar het is nu dus helaas zo dat er één van de zes pinnen van de stekker gesmolten is. Kan ik dit zelf oplossen, en zo ja: hoe?

Alvast bedankt,

Hans4040 (285) PRO, 10 jaar geleden

Stekker compleet met wat lengte draad uit een sloopauto knippen en in jou auto overzetten (draden solderen)

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

daar was ik al bang voor.
heb vaker gezien dat ze niet deden. met dit tot gevolg
aanjager, draadboom van de aanjager en de weerstand vervangen. en is weer goed.
de weerstanden gaan vaak kapot doordat de aanjager harder moet werken en de weerstand dat niet aankan. stekker smelt door hoge stroom die op klein contact overgebracht wordt.

goedkoopste is zoals hans4040 zegt
beste is alles te vv dus aanjager ook.

grote voordeel voor de 206 is dat je waarschijnlijk de klokje boven op het dashboard eruit kan klikken en dan bij de stekker bij kunt. mogelijk dat je dan net genoeg draad hebt om hem in jouw auto te solderen.
anders zou je stuk moeten demonteren om bij de kabel fatsoenlijk bij te kunnen.

sanjoe (0), 10 jaar geleden

Uiteindelijk bleek dat met een beetje wrikken de gesmolten pin nog verbinding maakte, waardoor ik alleen de kachelweerstand hoefde te vervangen.

Hartelijk dank voor het meedenken!

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

Tot over 2 weken/maanden zelfde probleem hebt. Dit al paar keer gezien. Toen 3x weerstand vv. 4de keer alles vv ivm ik zag dat de stekker doorgesmolten was.

Waarschijnlijk is de oude weerstand ook niet kapot. Alleen door het smelten van de aansluiting is er extra weerstand met gevolg dat motor niks meer doet.

Zolang het nu goed is dan zo rijden. Mocht het probleem weer komen dan weet je wat je moet doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.