Fiat Punto: Max 3000 toeren onder het rijden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Fiat Punto 1.2 ELX. Ik heb deze auto 1 jaar en het eerste half jaar reed deze auto goed. Ik ben in een half jaar tijd van 150 à 160 km per uur naar 80 km per gegaan.
Toen de auto maar 80 km per uur reed, haalde hij maximaal 2500 toeren.

Ik ben bij de garage geweest en die vertelde dat de motor op 3 i.p.v. 4 cilinders reed. Hij heeft een 2de hands "Injector"er op gezet. En de auto reed weer goed. Ik ben de snel weg op gegaan en toen merkte ik dat de auto niet harder dan 120 km per uur wilt en niet boven de 3000 toeren uit komt.

Ik heb de garage gebeld en die gaf de mededeling dat ik dan maar langs moest komen en dat zij er een nieuwe injector op zetten. Dus dan betaal ik eigenlijk 2x voor het zelfde probeem wat zij in 1x op hadden kunnen lossen. Ik heb een beetje op internet gelezen en het kan zijn dat het ook aan iets anders kan liggen. Verstopte uitlaat, vervuilde benzine filter, gas kleppen, bobine..etc.

Nu vraag ik mij af of iemand weet of het aan de injector ligt of dat er een ander probleem is.
Als ik de auto in zijn vrij zet en gas geef, dan kan ik zo wat 7000 toeren halen. Als ik ga rijden, dan haal ik maar 3000 toeren.

Op dit moment kan ik de auto niet nog een keer naar de garage wegens te weinig geld:( Dus ik moet 1 à 2 maanden op deze manier door rijden.

Heeft iemand suggesties voor mij en wat de beste oplossing is?

Liko

Geplaatst door Liko (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1385) PRO, 10 jaar geleden

Hoelang heb je zo rond gereden , dat hij maar 80 km/h wou ? brande je mml niet ?

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

het kan een injector zijn en het kan een ander probleem zijn ook...........................?
Zo door rijden is geen optie daar je zo veel meer schade zal veroorzaken aan je motor.

Liko (0), 10 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Hoelang heb je zo rond gereden , dat hij maar 80 km/h wou ? brande je mml niet ?[/quote]
Ik heb niet lang rond gereden toen hij maar 80 km/h wou. Het lampje van de Motor Management brande toen wel. De auto reed toen zo beroerd dat ik gewoon niet meer met de auto rond durfde te rijden. Ik ben toen alleen nog naar de garage gereden.

De garage heeft de Injector vervangen voor een 2de hands. Toen ik melde dat hij niet boven de 120 km/h wou, vertelden zij dat er een nieuwe injector in moest. Kosten injector alleen al is € 180,- en dan komt daar uur loon nog over heen.

De garage vertelde mij dat ik op dit moment het maar moet accepteren dat hij niet boven de 120 km/h uit komt en dat ik niet boven de 3000 toeren kom. Dan kan ik ook geen boete krijgen.

Is het mogelijk dat hij in noodloop zit? Ik heb gelezen dat je dan ook niet boven de 3000 toeren uit komt. Het lampje van de motor management brand niet. De auto rijdt goed maar haalt max 3000 toeren en 120 km/h. In zijn 1 t/m 4 trekt die normaal door.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.