Citroën C3: auto start niet

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

na een tijdje stil staan wil deze c3 niet meer starten,

dwz: startmotor draait niet rondt maar er is wel een tikkend geluid in de zekering kast hoorbaar tijdens startstand .

door de startmotor rechtstreeks aan te sturen op 50 ,draait de startmotor wel maar motor slaat niet aan.

iemand suggesties voor deze storing ?

(de zekering/relais kast onder het dashbord is een gesloten unit, stekkers zijn gecontroleerd en accu spanning is goed)

sprintcar

Geplaatst door sprintcar (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

vhcars (0) PRO, 10 jaar geleden

Controleer of de wagen de sleutelcode nog herkent.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de sleutel niet herkend wordt, zal de starter wel gewoon zijn werk doen. Alleen slaat hij dan niet aan.

sprintcar (0) PRO, 10 jaar geleden

links onder het dashbord zit een zekeringkast met waarschijnlijk relais en diverse andere electronica hier hoor je een tik als de sleutel in startstand komt, maar het signaal komt niet aan bij de startmotor. waarschijnlijk is er meer aan de hand omdat de motor ook niet wil aanslaan als ik de startmotor rechtstreeks laat draaien.


ik zet komende week de auto bij de dealer neer, dan mogen zij zoeken.
met mijn snapon tester kan ik ook niet in het diagnose systeem komen, dus dan wordt het zowieso lastig

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.