Nissan Primera: primera 1.8 slaat soms af

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: qg18de

Vlogens klant slaat hij smorgens na 100 meter gereden te hebben af, is dan soms wel en soms niet meer te starten. gaat dus wel rond en slaat niet aan.

Vorige week de nokkenassensor en krukassensor vervangen(als set verkrijgbaar) ivm foutcode p0340 ,nokkenassensor onaanemelijk signaal.

Nu is de auto hier,slaat geen keer af en is bij afzetten prima te starten ,en ook zijn er geen foutcodes.

Wie komt dit bekend voor?

garage van horne3459

Geplaatst door garage van horne3459 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

garage van horne3459 (0) PRO, 10 jaar geleden

Update, klant belde net dat de auto vanmorgen 2 x is afgeslagen, met uitlezen kwam p0340 naar boven,zou dan toch de ketting zijn opgerekt?,
Ik zal vrijdag eens het klepdeksel demonteren om de spannerstift te beoordelen,wie weet hoeveel de spanner er uit mag zijn?

En het plaatsen van een m6 ringetje bij de dieselmotoren wat is daar precies het nut van?

dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 10 jaar geleden

Goedemiddag,

Ketting komt wel regelmatig voor bij nissan.
Ik dacht dat de spanner iets van max. 1 cm mag uitstaan.
Ook meen ik mij te herinneren dat er een schrijven is bij Nissan over hoe en wat te controleren als er een vermoeden bestaat van een uitgerekte ketting.
Neem even contact met hun op zou ik zeggen.

Groeten,
Koos.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 10 jaar geleden

Als de ketting opgerekt is dan zal de toerenteller wat zwabberen en de auto zal inhouden.

Bij 1cm is het foute boel met de ketting.

Dat ringetje bij de diesel zorgt ervoor dat de sensor iets verder van de signaalplaat afzit. Vraag me niet hoe het kan want ik heb er geen verklaring voor.

garage van horne3459 (0) PRO, 10 jaar geleden

Krijg de auto morgen binnen,toerenteller heb ik niet zien zwabberen,en inhouden deed hij niet.
zal morgen eens klepdeksel eraf halen voor naar de spanner te kijken.

alvast bedankt.

garage van horne3459 (0) PRO, 10 jaar geleden

Update, de spannerzuiger is ongeveer 2 cm eruit gekomen ,dus idd een flink opgerekte ketting.

Siem Bijman (140) PRO, 10 jaar geleden

[quote=garage van horne3459]Update, de spannerzuiger is ongeveer 2 cm eruit gekomen ,dus idd een flink opgerekte ketting.[/quote]
Probleem nog kunnen oplossen?

Wij hebben jier namelijk een 2.0 benzine hier met dezelfde code en slaat niet aan, vandaar mijn vraag.

garage van horne3459 (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja Siem, na vervangen van de ketting zijn de storingen en startproblemen weggebleven.

Siem Bijman (140) PRO, 10 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zag dat wij een 2.0 benzine hadden (qr20de) en kreeg na scoopmeten geen signaal van de nokkenassensor en ook de fout code (P0340) duidt daar op. Zojuist deze nokkenas sensor nog binnengekregen en inderdaad weer starten en lopen. Dus gelukkig voor de klant geen kettingprobleem zoals het nu lijkt.

Nogmaals bedankt Garage van Horne.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.