Peugeot 206: Inhouden en afslaan

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo,

Mijn 206 heeft af en toe de neiging om af te slaan wanneer je het gas loslaat. Met name wanneer je optrekt, het gas loslaat en ontkoppelt. Het toerental valt dan terug tot beneden de 700 toeren. Op tijd gas bijgeven voorkomt dat de motor afslaat.

Als dit probleem zich voor doet, dan houdt de motor ook licht in bij optrekken zo rond de 1900 toeren. Het is minimaal, maar de motor loopt merkbaar niet helemaal zoals het moet.

Het probleem doet zich niet altijd voor. Vooral voor bij de koude start en vochtig weer. Als het probleem er niet is, loopt de auto perfect. Bougies en luchtfilter zitten er net 2000km in.

Iemand een idee waar ik moet zoeken? Ik doe het onderhoud zelf, maar kan niet uitlezen.

Alvast bedankt,

Brum1467

Geplaatst door Brum1467 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 10 jaar geleden

ik zou toch maar eens laten uitlezen. Anders is het gissen=missen.
Kunnen zoveel dingen zijn,van gasklep tot injector...

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

Of verkeerde viscositeit motorolie

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost. Draadbreuk bij de krukassensor.

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

Uiteindelijk bleek er ook nog een probleem te zitten bij de aansluitstekker op het gasklephuis. Is een modificatie voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum