Fiat Marea: motor gallopeerd (onregelmatig lopen maar wel met een vast ritme

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 105 jtd

Ik heb een Fiat Marea 105 jtd.
Sinds enige tijd loopt de auto niet mooi meer stationair maar gallopeerd (zo noemt men dat) eerst deed hij het alleen stationair maar nu ook onder het rijden (onder de 2500 toeren).
Als ik de auto eens goed op toeren jaag stopt hij er op zeker moment mee ( net of je hem stil zet) maar pakt na 1 sec ook weer op en dan weer idem.
Als ik een constante snelheid rij b.v 50/60 km dan voel je en hoor je hem gewoon golven.
Ik heb de auto bij de dealer laten uitlezen maar zonder resultaat, alle waardes waren goed ook de EGR klep zou goed werken, dus volgens de dealer een mechanisch probleem.
Breng hem maar dan gaan we zoeken! Waar gaan jullie dan zoeken? dat weten wij niet!!
Dus breng ik hem niet want dat kan erg duur worden zonder resultaat.

WIE KAN MIJ HELPEN?

Groet,
Léon

lmjslijpen

Geplaatst door lmjslijpen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

nico1991 (0), 10 jaar geleden

inlaat schoonmaken kan helpen. die kan vervuild zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.