Fiat Ulysse: 2003 Fiat Ulysse 2.2 JTD start niet, garagist geeft op.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW12

Hoi

Een jaar geleden een andere motor in mijn Ulysse gebouwd. Deze startte na het inbouwen zonder problemen en ik heb er enkele maanden zonder problemen mee kunnen rijden. Tot hij op een gegeven moment in noodloop ging. Motor stilleggen, contact 10-15 seconden uit laten en terug starten, en hij reed weer normaal. Tot ik in m'n spiegel keek. Een hele hoop zwarte rook. Tot hij weer in noodloop ging, en dan was de rook weg. Zwarte rook wil volgens mij een te veel aan brandstof, of te weinig lucht zeggen. Maar ik had al zo veel aan de auto gesleuteld, dat ik het beu was en hem naar de lokale garage heb gebracht. Geen merk-garage, maar iemand die aan alle Italiaanse auto's werkt. Ik had een vermoeden van de EGR klep oid, want luchtfilter was nieuw.

Ik heb de auto dus in maart naar de garage gereden, om hem daar te laten maken. Ik had (van de vorige motor) nog een EGR-klep liggen, dus die ook mee gegeven. Uiteindelijk ben ik de auto vorige maand terug gaan halen, maar dit keer op de aanhanger. De garagist heeft naar eigen zeggen een probleem in de kabelboom opgespoord en herstel, de luchtmassameter vervangen en de krukas- en nokkenassensoren vervangen. Met nog steeds als resultaat dat de auto wel ronddraait op de starter, maar niet wil aanspringen. Ook niet op startgas oid. Mijn idee was dus dat de distributie niet goed zou staan, maar hoe zou dat veroorzaakt zijn? Vandaag had ik eindelijk weer eens wat tijd, en heb ik zelf nog eens de sleutel ter hand genomen en de boel eens opengegooid. Zat er nauwelijks nog spanning op de distri-riem :-o Die zal dus wel een tand of zo versprongen zijn! Alles terug op punt gezet en de riem stond inderdaad 1 tand fout. Alles weer onder spanning, en de riem staat nog steeds perfect, maar de motor wil nog steeds niet aanslaan.

Kan ik me aan een paar kromme kleppen verwachten? Of zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn?


HELP!

Monster900

Geplaatst door Monster900 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ulysse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan moet je ofwel compressie meten.
Of je haalt de kleppendeksel weg , en kijken of er één of meerder stoters, onderin blijven staan tijdens het handmatig ronddraaien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.