Peugeot 607: ABS sensor

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 HDI

Weet iemand of je een ABS-sensor kan doormeten op electrische weerstand (met multimeter)?

gilleke

Geplaatst door gilleke (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

JdeP (5), 10 jaar geleden

Als ik het goed heb moet de weerstand tussen 800 - 2300 ohm 'zitten'.

Als je het wiel bij ongeveer 60 toeren per minuut ronddraait moet de sensor tussen de 0,3 - 1 volt schommelen.



Succes

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

abs-sensor kun je doormeten en deze vergelijken met andere abs-sesnor, dit geeft erchter niet direct aan of hij kapot is
zo uit mijn hoofd ligt de weerstand echter veel hoger namelijk op een paar Mega ohm
zoals gezegd vergelijk je het met andere sensor dan weet je de juiste waarde.

gilleke (0), 10 jaar geleden

Bleek een slechte verbinding te zijn aan de connector.
Heb nu echter een nieuw probleem: PP2000 registreerd een fout nl.:ABS sensor rechtsvoor: Permanente fout ongelijkheid.
Iemand een idee wat ongelijkheid betekent?

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

zie mijn reactie voor het meten

in principe is het 99% van de gevallen dat als je storing hebt op de abs-sensor dat de sensor kapot is.
zo nee dan draadbreuk van sensor naar abs-computer, dat ook goed dan zit het in de computer zelf.

heb gehoord dat abs-ringen die om de remschijf of aandrijfas zit defect zijn waardoor je abs-sensor geen goeie signaal kan maken en dus niet de juiste snelheid weergeven.
echter heb dit zelf nog nooit meegemaakt

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

ohm meter in de stekker steken en met het wiel draaien dan moet je meter pulseren,oftwel digitale meter moet van waarde wisselen

gilleke (0), 10 jaar geleden

Voor robby10030,
Dient de meter in de stand Ohm te staan of wisselspanning? Ik meen te weten dat er een spanning gevormd wordt door de magneetjes op de wielring, klopt dit?

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

ohm meter,pennetjes in de stekker en met wiel draaien dan moet deze van waarde wisselen probeer links en rechts weet je of je verschil ziet,geen uitslag is hij zowat zeker kapot,je kunt hem ook even verwijderen en met staalborstel schoonmaken de ring met lucht schoonblazen om ijzerdeeltjes te verwijderen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.