Mercedes-Benz 190: co afstellen 190e

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste collegas,

Heb een 190 staan waarvan de co stelschroef niet werkt, kan hem indrukken en draaien wat ik wil voel echter geen weerstand.

Heb het idee dat de schroefdraad o.i.d eruit ligt, iemand anders dit eerder meegemaakt?

Harry4233

Geplaatst door Harry4233 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harlie (0) PRO, 10 jaar geleden

Wat voor injectie-systeem zit er op?

Harry4233 (0) PRO, 10 jaar geleden

ke jetronic hebben ze allemaal in 1991

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Harry, wat is dan het probleem ? Als de lambdasonde zijn werk doet is afstellen niet nodig .

Als er een te grote afwijking is ,is stellen niet de oplossing. Inbus 3 die dol is heb ik nooit mee gemaakt.

Wat is er allemaal aan de auto gedaan ?

Groeten.

harlie (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Harry, misschien dat je dit niet weet maar bij de ke-jetronic bij mercedes moet je de inbus best ver indrukken en met beleid een beetje draaien terwijl je hem naar beneden beweegt. Er zit namelijk verder naar beneden een stelschroefje waar het schroefje dat je kunt zien in moet vallen en dan pas kun je af gaan stellen. Als je dit doet met draaiende motor moet je iig merken dat de motor anders gaat lopen zodra je met het naar beneden bewegen de arm van de luchtklep raakt. Merk je dit niet dan ben je nog niet ver genoeg gezakt met je schroef.

Harry4233 (0) PRO, 10 jaar geleden

@Punt en Harlie

Als het co teveel buiten bereik staat gaat hij nooit en te nimmer lopen, dus afstellen is wel degelijk nodig.

Ik heb de jetronic gedemonteerd en uitelkaar gehaald vanmiddag en de stelschroef die je vanaf de buitenkant door het luchtfilterhuis heen kunt stellen voor het co grijpt in een inbus in de arm van de luchtweger.

De stelschroef moet je idd indrukken harlie dat is mij bekend echter het uiteinde van van de stelschroef is helemaal rond en grijpt dus niet aan in de inbusschroef in de arm van de luchtweger waardoor co stellen niet mogelijk is, dat is dus het probleem.

harlie (0) PRO, 10 jaar geleden

Okee, dankje voor je reactie. Ik wist niet in hoeverre je bekend was met het systeem, vandaar mijn uitleg.

Harry4233 (0) PRO, 10 jaar geleden

Op marktplaats voor 50 euro een komplete k jetronic gekocht loopt weer perfect mag op slot bedankt voor het meewerken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.