Peugeot 207: 1.6 vti motorstoring en lopen op 3 cilinders

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6vti

Gisteren kreeg ik op de Duitse snelweg opeens een melding van een motorstoring. Vervolgens merkte ik dat de auto veel vermogen miste. Daarop heb ik mijn garage gebeld die mij adviseerde om ter plaatse een dealer op te zoeken.

Die hebben de auto uitgelezen waar code p1336 en p1340 uit kwam.

Zij hebben opgezocht wat de oorzaak kon zijn bij Peugeot en vervolgens de software opnieuw geprogrammeerd. Dit hielp niet. Na bijna 2 uur proberen hebben ze het voor die dag opgegeven. In overleg met hun ben ik doorgereden naar mijn bestemming omdat dat niet heel ver meer was en zij niet konden zeggen wanneer ze weer tijd zouden hebben om het verder te onderzoeken.
Doorrijden kon geen kwaad zeiden ze.

Vanochtend Peugeot assistance gebeld. Die heeft een bergingswagen gestuurd en een huurauto geregeld.
Nu staat mijn auto als het goed is bij een dealer in Trier.

Ik heb weet nog niet wanneer die er tijd voor heeft, maar ben heel benieuwd wat er aan de hand kan zijn.
De huurauto is maximaal 4 dagen kosteloos, dus ik hoop dat het voor die tijd opgelost kan worden.

Iemand hier bekend met deze foutmeldingen in combinatie met de 1.6vti?

jerommeke1983

Geplaatst door jerommeke1983 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

P1336 = overslaande ontsteking onbekende cilinder en P 1340 = overslaande ontsteking cilinder 4.
Cilinder 4 zal dus hoogstwaarschijnlijk de boosdoener zijn wat foute ontsteking betreft. Dit kan een defecte bougie zijn, maar zou evengoed een defecte injector of bedrading/stekker kunnen zijn. In het ergste geval een defecte ECU. Gezien de zoek-uren mag je veronderstellen dat in ieder geval de bougies uitgesloten zijn en dat ze de bobines onderling gewisseld hebben. Compressie gemeten? Injector(s) gecontroleerd?

jerommeke1983 (0), 10 jaar geleden

Vandaag gebeld door de garage. Omdat alles in het Duits ging begrepen we eigenlijk niet wat het probleem precies was. De auto maar laten maken en vanmiddag opgehaald.
De mensen van de garage hebben nogmaals geprobeerd het te omschrijven, maar nog steeds te moeilijke termen voor ons.

Op de factuur staat volgens google translate;
Bobine
Spark

Dat is vervangen en hij rijdt weer als vanouds.

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Vermoedelijk een bobine defect , zet de duitse tekst er eens neer.

jerommeke1983 (0), 10 jaar geleden

Het enige dat op de factuur staat is;

40 59070A Austausch zuendkerzen (satz)
50 95150A Diagnose und fehlersuche
2 597064 Zuendspule
4 5960l0 zuendkerze

en er achter uiteraard de prijs.

wkhoek (0) PRO, 10 jaar geleden

2 bobines en 4 bougies vervangen

hobby-monteur (0), 10 jaar geleden

Netjes bedrag hoor,voor een dergelijke storing! ;-)

jerommeke1983 (0), 10 jaar geleden

Ik heb wel het idee dat de motor anders klinkt na de reparatie. Hij klinkt wat doffer bij het optrekken. Verder merk ik qua prestaties geen verschil. Is dit geluid ergens door te verklaren?

kaleido 1 (1610) PRO, 10 jaar geleden

Hij loopt nu weer fatsoenlijk , toch ?

jerommeke1983 (0), 10 jaar geleden

Sorry, ik bedoel uiteraard ten opzichte van het geluid dat de motor maakte voor hij kapot ging. Vind hem een beetje brommerig klinken nu. Hij rijdt verder wel weer prima.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

enige dat het mogelijk zou kunnen zijn is dat de luchtinlaat-traject niet netjes in elkaar zit.
bij de accu heb je namelijk een resonatiebox zitten. die vangt de gebrom op en dempt dat. als daarna de buis niet goed zit, dan zuigt hij daar de lucht aan gevolg brommerig auto

Roeland10190 (0), 9 jaar geleden

Hallo Jeroen, wij hebben afgelopen vakantie exact hetzelfde gehad in Duitsland. Onze auto is opgehaald en naar Daun naar een garage gebracht. In Duitsland heft men de bougies vervangen en de motor opnieuw afgesteld. Hij liep daarna wel maar liep zo nu en dan op drie cylinders bij het starten met koude motor. Uteindelijk is de auto door onze Peugeot dealer helemaal dooorgemeten en daarna heeft men een aantal sensoren vervangen. Hij loopt weer keurig en we hebben precies dezelfde ervaring, de motor klinkt duidelijk wat anders. Wat ook een verschil is, voor de problemen bokte de motor zo rond de 1600 toeren bij minirotondes in de twee. Ook als je het gas losliet rond dit toerental hield de motor even in. Dit laatste is nu ook verdwenen en hij loopt weer mooi. Volgens de monteur kan het "brommerige" komt omdat er veel en in de Bergen mee gereden is, wij rijden wat dat betreft te vaak stadsritjes. Maar we hebben dit problem exact zo ervaren.

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Of de software is ge-udate en daardoor klinkt de auto nu anders.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.